آیت‌الله علما:

قیام عاشورا مسیر اسلام را مشخص کرد/ توصیه به حفظ وحدت در مراسم محرم

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز ثمرات قیام امام حسین(ع) استمرار دارد و به برکت این حرکت عظیم، مسیر تاریخ و سرنوشت اسلام مشخص شد.
کد خبر: ۳۰۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 24 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در مراسم گردهمایی هیأت‌های مذهبی استان کرمانشاه که به‌ مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و برای انسجام هر چه بیشتر در برگزاری مراسم مذهبی این ماه انجام شد، اظهار داشت: ماه محرم فرصتی بسیار ارزشمند برای اثرگذاری بر نسل جوان است و مکتب عاشورا انسان‌ساز و نجات‌بخش است.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا(ع) در مقابل ظلم و سیاهی بود و برای همه ما باید درس و الگو باشد، متذکر شد: امروز ثمرات قیام امام حسین(ع) استمرار دارد و به برکت این حرکت عظیم، مسیر تاریخ و سرنوشت اسلام مشخص شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه انجام اقدامات تبلیغی و دینی برای ایام ماه محرم و عزاداری در مراسمات مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر اقدامی برای ترویج فرهنگ عاشورایی انجام بگیرد در واقع حرکتی برای تقویت اسلام است.
وی امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، برپا شدن نماز، رعایت تقوا، ظلم‌ستیزی و بصیرت را درس‌های قیام عاشورا عنوان کرد و ادامه داد: باید نصایح و جمله‌های امام حسین(ع) به‌عنوان شعارهای محوری در مراسم ماه محرم انتخاب شود.
این مسؤول با اشاره به انتخاب محتوای مناسب برای مدیحه‌سرایی‌های مراسم مذهبی ماه محرم در اماکن مذهبی، خاطرنشان کرد: مداحان اثرگذاری بسیار زیادی در جامعه و در بین جوانان دارند و باید برای ترویج هر چه بهتر قیام امام حسین(ع) از اشعار مناسب استفاده کنند.
امام جمعه کرمانشاه دوری از تفرقه‌افکنی و تلاش برای ایجاد هر چه بیشتر وحدت در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز فرقه‌ها و اقوام مختلفی در استان کرمانشاه با وحدت و برادری در کنار یکدیگر سالیان متمادی زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند و عمدتا به مراسم ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) توجه ویژه دارند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که چندی پیش تاکید داشتند نباید به مقدسات کسی توهین شود، افزود: برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در سراسر استان کرمانشاه باید به‌موقع اقامه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در پایان با اشاره به تدین مردم کرمانشاه و ارادت کرمانشاهیان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، تصریح کرد: میزبانی زوار عتبات‌عالیات همواره افتخاری برای مردمان این دیار بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار