باید خطای قضات را گوشزد کرد

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: شدیدا معتقد هستم که باید خطای قضات را به آنها گوشزد کرد؛ در عین حال باید از اقدامات مثبت آن‌ها نیز تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۳۰۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 26 September 2016
عباس پوریانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست مجمتع قضایی خانواده 2، اظهار کرد: ان شاء الله برای همه ما فرصتی فراهم شود تا با یادآوری دلاوری‌های تمام کسانی که در هشت سال دفاع مقدس تمام سختی‌های جنگ را تحمل کردند، خدمتی صادقانه داشته باشیم. برخی از این ایثارگران توفیق شهادت داشته و برخی توفیق جانبازی و عده‌ای دیگر نیز در کنار ما هستند که علیرغم حضور در میادین جنگ سعادت داشتند خدمت به مردم را ادامه دهند.

رئیس کل محاکم تهران با اشاره  به هفته دفاع مقدس، افزود: جانبازان و ایثارگران عزیزی که در میادین جنگ حضور داشتند می دانند که در آن زمان چه سختی هایی وجود داشت. رمز موفقیت آن روزهای‌شان تنها فکر جهادی آنها بود و اگر این روحیه جهادی وجود نداشت هرگز پیروز نمی شدند.

وی اظهار کرد: شهدا خونشان را نثار کردند تا الگوی شخصی ما باشند. آنها از همه چیز گذشتند تا رضایت خداوند را بدست بیاورند. شهدا زنده اند  و به تمام اعمال ما نظارت دارند و مانند شهدای کربلا چهره های‌شان در اذهان مردم برای همیشه باقی خواهد ماند. این مساله مسئولیت ما را نسبت به زمان جنگ سخت تر و حساس تر می کند. ما وارثان شهدا هستیم و روز قیامت باید نسبت به امانتی که به ما واگذار شده، پاسخگو باشیم.

رئیس کل محاکم تهران با بیان اینکه باید در مسیر و سیره شهدا توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: اگر خدای نکرده از نعمت شهدا غافل شویم روز قیامت باید پاسخگو باشیم. افزون بر آن توصیه شهدا به ما حمایت و پیروی از ولایت فقیه بوده است. امروزه شاهد تمرکز استکبارگران روی تمامی سخنان مقام معظم رهبری است به گونه ای که هر صحبت ایشان دلهره بزرگی را دل آنها ایجاد می کند و ما به عنوان افرادی که با واسطه انتخاب شده مقام معظم رهبری هستیم باید حمایت از ایشان را سرلوحه خود قرار دهیم.

پوریانی اظهار کرد: از خدا می خواهم ما را یاری دهد تا یاری دهنده راه شهدا باشیم و آنچه که شهدا و عالمان دینی و مقام معظم رهبری از ما خواستند را انجام دهیم.

وی ضمن استناد به آیات و روایات متعدد، اصل توکل  و در یاد داشتن دائمی خداوند را از اصول کاربردی و لازم  برای مقامات حکومتی دانست و گفت: طبق روایتی از امام علی (ع) هر کس به خدا توکل کند دشواری ها بر او آسان می شود.

وی ضمن اشاره به آیه 3 سوره احزاب و آیات 49 و61 سوره انفال به بسار یاد کردن از خدا تاکید کرد و افزود: شغل ما این است که اگر به حقوق کسی تعرض شد طبق قانون عمل کرده و عدالت را جاری کنیم. مسئولی که تحت هر شرایطی خدا را در نظر بگیرد هیچ پرونده ای را غیر قانونی پیگیری نخواهد کرد. با توجه به اینکه شغل ما حساس است و باید از حقایق پرده برداری کنیم، این کار اصلا کار اسانی نیست؛ زیرا همه سعی دارند خود را ذی نفع معرفی کنند.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: ما قضاتی را داریم که با توجه به حجم کار بالا حتی در تعطیلات و خارج از وقت اداری به بررسی پرونده ها می پردازند و این اقدامات را ما باید به مردم اطلاع رسانی کنیم. همانطور که شدیدا معتقد هستم که باید خطای قضات را به آنها گوشزد کرد، از آن سو باید از اقدامات مثبت آن ها تقدیر و تشکر کرد.

پوریانی در این جلسه از احداث ساختمان جدید برای مجتمع قضایی خانواده 2 خبر داد و آن را از جمله اقدامات موثری در جهت از بین بردن مشکلات مردم عنوان کرد و بیان کرد: هدف ما این است که از مشکلات متعارف همکاران آگاه شویم و بتوانیم یک به یک این مشکلات را مرتفع سازیم. ما به عنوان خواهر و برادر باید مسئولیت هایی که به عهده داریم را به بهترین شکل انجام دهیم و کسی که مسئول است با زیر دستان خود مانند پدر رفتار کند.

وی از آقای صادقی سرپرست سابق مجتمع قضایی خانواده 2 برای 50 سال خدمت صادقانه تشکر کرد و در ادامه گفت: لازم است از آقای صادقی به عنوان یک شخص بسیار باتجربه در این جلسه تشکر شود. وضعیت جسمانی ایشان ما را شرمنده می کند. ایشان تا آخرین روز مسئولیت های خود را به بهترین شکل انجام دادند و لازم است که از زحمات چندین ساله ایشان در جهت مرتفع ساختن مشکلات تشکر کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار