مسؤولان کمتر به پارلمان محلی دهن‌کجی کنند

عضو شورای شهر گفت: قوانین محدود کننده شورای شهر کم خاصیت و در حقیقت جوابگوی خواسته‌ها و مطالبات مردم نیست.
کد خبر: ۳۰۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 28 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل، سالار شاکر که در مراسم افتتاح پروژه‌های مناطق سه و چهار اردبیل سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما هفته دفاع مقدس را که یادآور رشادت‌ها و سلحشوری‌های ملت ایران و رزمندگان اسلام است گرامی می‌داریم و امیدواریم در سایه خون شهدا و عزتی که آنها برای ما به ارمغان آورند بتوانیم روز به روز در عرصه خدمت‌رسانی موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: شورای شهر یک نهاد مردمی است که با حمایت و همراهی قاطبه مردم می‌تواند مسؤولیت خود را به انجام برساند، گفت: در کنار سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه پارلمان محلی نیز که اعضای آن با انتخاب مردم راهی این جایگاه می‌شوند تلاششان بر این است تا اصل محرومیت و نداری را با توزیع عادلانه امکانات برطرف کند.

عضو شورای شهر گفت: قوانین محدود کننده شورای شهر کم خاصیت و در حقیقت جوابگوی خواسته‌ها و مطالبات مردم نیست.

شاکر اصلی‌ترین رویکرد شورای شهر را در دوره سوم و چهارم در اردبیل توزیع عادلانه امکانات برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها اعلام کرد و افزود: ما هرچند حداقل امکانات را برای مردم و خدمت به آنها فراهم کردیم اما این خدمات‌رسانی در اوج کمبود  اعتبارات و نبود منابع کافی انجام شده و تلاشمان بر این بوده در سایه نظام اسلامی و زیر چتر ولایت‌فقیه بتوانیم خدمت‌رسانی شایسته باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر به اصل حاکمیت نظام اسلامی در سایه ولایت‌فقیه و دموکراسی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی اعلام کرد و یادآور شد: در چنین نظامی رأی مردم تعیین‌کننده است، زیرا شورا نیز به عنوان یک نهاد مردمی با بهره‌گیری از رای مردم می‌تواند فعالیت خود را انجام دهد.

شاکر به ناقص بودن قوانین شورا و  بی‌توجهی دولت و مجلس به رفع این مشکلات و معضلات اشاره کرد و گفت: همپای مطالبات مردم و پیشرفت علوم و فنون جدید ما شاهد کارآمدی قوانین شورا نیستیم به طوری که قانون شورا کم خاصیت و حتی جوابگوی مطالبات مردم نیست.

وی بیان کرد: دولت‌های گذشته و نمایندگان مجلس هیچ وقت نگاه مثبت و مناسبی به شوراها نداشتند در حالی که در کشورهای همسایه ما عراق و پاکستان به نحوی نارسایی‌های قوانین را برطرف کرده و درصدد تحقق مدیریت واحد شهری درآمدند.

عضو شورای شهر ادامه داد: باید هم دولت و هم مجلس تلاششان را انجام دهند تا نارسایی قوانین در شورای شهر برطرف شده و به نفع مردم قوانین مناسب و برای حل مشکلات به تصویب برسد.

شاکر گفت: از اصول قانون اساسی هفت اصل مربوط به شورای شهر و پارلمان محلی است که انتظار داریم مسؤولان به این قوانین گردن نهاده و در برابر پارلمان محلی دهن‌کجی نکنند، زیرا با نگاه تبعیض‌آمیز در این حوزه نمی‌توان به نفع توسعه و ترقی شهر گام برداشت.

وی از دولتمردان خواست تا اعضای شورای شهر را در ارائه خدمات بیشتر همراهی کنند تا این نهاد مردمی به رغم ناملایمتی‌ها بتواند در عرصه خدمت‌رسانی و انجام وظیفه نظارتی خود موفق عمل کند.

عضو شورای شهر با انتقاد از عدم حضور مسؤولان دولتی در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری گفت: ما با توجه به اینکه قدرت و اصالتمان را از مردم داریم با حضور خود مردم پروژه‌ها را افتتاح می‌کنیم و بر این باوریم با پشتیبانی مردم دیگر نیازی به حمایت‌های دولتی نداریم.

شاکر ضرورت همدلی وفاق و انسجام را در بین اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل در پیگیری مطالابت به حق مردم یادآور شد و گفت: در سال‌های اخیر بیش از 30 میلیارد تومان در مناطق محروم همچون گلمغان سرمایه‌گذاری شده است به طوری که باغ جیرال و فرهنگسرای انقلاب و ده‌ها سالن ورزشی و پروژه‌های خدمات‌رسانی در این مناطق افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم مسؤولان نیز به این قدرشناسی مردم در برابر پارلمان محلی بها بدهند و از دست برخی‌ دهن‌کجی‌ها نسبت به جایگاه شورای شهر مردم برداشته و به اعتبار و اعتلای این مجموعه بیش از بیش کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار