آمار 3 رقمی چاه‌های غیرمجاز در استان اردبیل!

معاون شرکت آب منطقه ای اردبیل اعلام کرد که هم اکنون تعداد 500 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 29 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل،‌ بهروز محمدی معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: 500 حلقه چاه غیر مجاز در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 51 حلقه در دشت اردبیل وبقیه هم در حاشیه دره رود ورودخانه بالهارود مورد استفاده قرار می گیرد و ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: از این تعداد امسال 51 حلقه چاه غیر مجازدر دشت اردبیل مسدود و 449 حلقه چاه غیر مجاز دیگر هم به استناد دستورالعمل وزارات نیرو مسدود ویا پروانه بهره برداری برای آنها صادر می شود .
 
به گفته این مسئول برای جلوگیری از برداشت آب از چاهها ی غیر مجاز وهمچنین جلوگیری از هدر رفت آب چاه های حاشیه دره رود وبالهارود برنامه ریزی لازم انجام شده و به محض ابلاغ عملیاتی خواهد شد .
 
محمدی گفت:314 حلقه چاه غیر مجاز در سه سال اخیر در استان مسدود شده که در اثر آن 15 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی ودر منابع آبهای زیر زمینی ذخیره شده است .
 
معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اضافه برداشت آبهای زیر زمینی افزود: اضافه برداشت آبهای زیر زمینی باعث ضرر وزیان به سفره های آب شده است.
 
وی بیان کرد: 597 چاه در استان اردبیل در معرض اضافه برداشت هستند که برای جلوگیری از آن، تقلیل منصوبات ، نصب کنتورهای هوشمند فهام برای چاههای برقی و کنتورهای حجمی هوشمند برای چاههای دیزلی برنامه ریزی شده که در صورت تحقق این برنامه ها یک هزار و 683 چاه کشاورزی در این راستا ساماندهی خواهد شد .
 
محمدی اضافه کرد: برای چاههای آب آشامیدنی از طریق آب وفاضلاب وبرای چاه های صنعتی هم از طریق صاحبان صنعت ، کنتورهای هوشمند بمنظور جلوگیری از اضافه برداشت نصب خواهد شد .
 
وی بیان کرد: دولت با انسداد چاههای غیر مجاز در کشور ونصب کنتورهای هوشمند قصد جبران کسری مخازن سفره های زیر زمینی طی 20 سال آینده را دارد تا از این طریق وضعیت دشت ها وسفره های زیر زمینی به حد نرمال برسد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار