رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورا خبر داد؛

مهمترین زیر ساخت توسعه شهر شبکه فیبر نوری است

به گزارش تابناک تبریز، در این جلسه که به ریاست دکتر اسماعیل چمنی و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، مدیران شرکت فناپ تلکام به عنوان سرمایه گذار توضیحات خود را در خصوص این مشارکت ارائه نمودند.
کد خبر: ۳۰۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 01 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، در این جلسه که به ریاست دکتر اسماعیل چمنی و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، مدیران شرکت فناپ تلکام به عنوان سرمایه گذار توضیحات خود را در خصوص این مشارکت ارائه نمودند.

دکتر اسماعیل چمنی در این جلسه با بیان اینکه زمان از هر چیزی برای شهر تبریز با ارزش تر است گفت: نباید در این پروژه زمان را از دست بدهیم و انتظار داریم سرمایه گذار در زمان مشخص یک ساله بتواند به تمام تعهدات خود عمل کند.

مدیرعامل شرکت فناپ تلکام با بیان اینکه این شرکت یک مجموعه اقتصادی است و دنبال اتلاف زمان نیست تاکید کرد: تمام تلاش شرکت برای اتمام پروزه در زمان مشخص است و اگر مجموعه مدیریت شهری همکاری خود را با این شرکت ادامه دهد تلاش داریم در زمان کوتاهی نسبت به آغاز پروژه اقدام نماییم.

چمنی در پایان این جلسه با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهمترین پروژه های زیرساختی برای تبریز 2018 است افزود: در دنیای امروز بیشتر کارها از طریق اینترنت انجام می شود و شبکه فیبرنوری باعث افزایش و بهبود کیفیت خدمات اینترنتی خواهد شد و می تواند منافع زیادی برای شهر داشته باشد.

او با بیان اینکه امکان اجرای این پروژه برای شهرداری مقدور نیست اظهار داشت: اساسا شهرداری بر اساس اصل 44 قانون ساسی نمی تواند راسا این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: در کشور 13 کشور مجوز IP TV (مجوز اجرا و ارائه خدمات فیبر نوری) را دارند که در بین آنها این شرکت تنها شرکتی است که مرتبط با شبکه بانکی بوده و اجرای پروژه را برای ما قطعی می کند، قطعا در زمان اجرای پروژه با مشکل کمبود بودجه مواجه نخواهیم شد، همچنین در این پروژه شهرداری هزینه ای انجام نمی دهد و تنها معابر را که در اختیار شهرداری است را در اختیار شرکت می گذارد.

چمنی یکی دیگر از امتیارات اجرای این پروژه را ساماندهی حفاری ها در شهر دانست و گفت: برخی از ارگان ها به دلیل مسائل کاری و ضرورت ها اقدام به حفاری می کنند و معمولا حقوق شهرداری را پرداخت نمی کنند که با اجرای این پروژه قطعا بعد از این حفاری ها منضبط خواهد شد که یک امتیاز ویژه برای شهرداری بوده و با ساماندهی حفاری ها یک گام به سمت مدیریت واحد شهری برداشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: مبلغ اجرای پروژه 113 میلیارد تومان است که قطعا در مدت یکسال پروژه اجرا خواهد شد، مسیر پروژه 380 کیلومتر بوده که با تاکی کمیسیون و سازمان فن آوری 60 کیلومتر به آن افزوده شده است.

چمنی تاکید کرد: این شرکت با اصرار و پافشاری کمیسیون متعهد شده است 5 هزار خط تلفن در اختیار شهرداری بگذارد که باعث صرفه جویی بیش از 500 میلیون تومان در هزینه های شهرداری خواهد شد، همچنین این شرکت چهار تلویزیون شهری نیز احداث کرده و در اختیار شهرداری خواهد گذاشت.

وی میزان امتیازات شهرداری از این پروژه را حدود 80 میلیارد تومان دانست و گفت: تا پایان قرارداد نزدیک 220 میلیارد تومان شهرداری در آمد پایدار از این پروژه خواهد داشت و بعد 15 سال که شبکه در اختیار شهرداری قرار گرفت کل درآمد متعلق به شهرداری خواهد بود.

او با اشاره به اینکه این پروژه به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای 520 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد اظهارداشت: اشتغال یکی از مهمترین مشکلات جامعه است و علاوه بر این 520 فرصت شغلی که پروژه خواهد داشت تعداد بسیار زیادی فرصت شغلی غیر مستقیم مرتبط با فضای مجازی ایجاد خواهد کرد، همچنین 20 نفر از کارکنان شهرداری در این شرکت آموزش خواهند دید تا پس از واگذاری شبکه شهرداری بتواند از پروژه بهره برداری مناسب بکنند.

چمنی ادامه داد: شرکت موظف است هر سه سال شبکه را نوسازی کرده و در پایان سال پانزدهم بهره برداری با نوسازی کامل شبکه آن را به شهرداری تحویل دهد.

چمنی گفت: این پروژه به صورت بی او تی انجام می شود و بار مالی برای شهرداری ندارد و طرف مقابل به مدت 15 سال امتیاز بهره برداری از آن را دارد که در حال رایزنی برای کاهش این زمان هستیم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تبریز در پایان تاکید کرد: شبکه فیبرنوری و پهنای باند مناسب مهمترین شاخص توسعه یافتگی شهر ها محسوب می شود و این پروژه گام مهمی در جهت میزبانی شایسته از گردشگران شهر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار