آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نیروی انتظامی باید زبانی ترحم آمیز و احترام برانگیز داشته باشد

نیروهای انتظامی باید زبانی ترحم آمیز و احترام برانگیز داشته باشند و با مردم از جایگاه قدرت برخورد نکنند و ذهنیت مردم را نسبت به سازمان پلیس از قدرت به مهربانی تغییر دهند.
کد خبر: ۳۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 03 May 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و معاونان ناجا در فرودگاه‏ها و راه آهن سراسر کشور با اشاره به ایام ولادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: ماه رجب از ماه‌های با فضیلت سال است و امیدواریم در این ایام بتوانیم محبت خود را به ائمه اطهار (ع) به خوبی نشان دهیم.

وی افزود: تمام موجودات نسبت به یکدیگر داد و ستد دارند و فعالیت هر یک بر دیگری تاثیر می‌گذارد، از همین رو باید مراقب رفتار و کردار خود باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان‌ها خواستار زندگی در اجتماع هستند، گفت: خداوند انسان‌ها را در کنار یکدیگر آفریده است تا به این وسیله نیازهای یکدیگر را برطرف کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: انسان‌ها باید نسبت به سخنانی که می‌خواهند بیان کنند مراقب باشند، زیرا که سخن آنها در آینده آنها تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه زبان انسان از خود او قدرتمندتر است، اضافه کرد: زبان در رفتار و کردار انسان‌ها نقش اساسی دارد؛ از همین رو باید مراقب باشند که از زبان خود برای امور ناپسند دنیوی استفاده نکنند.

وی خطاب به نیروهای انتظامی تأکید کرد: نیروهای انتظامی باید زبانی ترحم آمیز و احترام برانگیز داشته باشند و با مردم از جایگاه قدرت برخورد نکنند و ذهنیت مردم را نسبت به سازمان پلیس از قدرت به مهربانی تغییر دهند. 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: خوش زبانی، خوش رویی و رفتار مناسب از سوی پلیس هم احساس امنیت را در جامعه ایجاد خواهد کرد و هم سبب این می‏شود که مردم پلیس را از خود و نه نیرویی مافوق خود بدانند. 

وی ادامه داد: قدرت انسان را تحت سیطره خود می‏گیرد و سبب می‏شود که انسان نسبت به افراد زیر دست حس ترحم را از دست بدهد همان‏طور که پلیس‏های کشورهای غربی این طور هستند، اما یک پلیس مسلمان نباید این طور باشد و باید روح اسلام را مسلط بر روح قدرت و پست خود قرار دهد. 

آیت‏الله علوی گرگانی در پایان اظهار داشت: اگر یک پلیس با اخلاق اسلامی خود را بسازد این کار سبب غفران الهی خواهد شد و کار او نیز به غیر از کسب روزی حلال، جهاد در راه خدا نیز خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار