برنامه‌های فرهنگی مسجد جمکران در دهه نخست محرم

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران در آستانه فرارسیدن ایام محرم الحرام به تشریح برنامه‌های فرهنگی ویژه محرم در مسجد مقدس جمکران پرداخت.
کد خبر: ۳۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱ 03 October 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اعلام این خبر گفت: مسجد مقدس جمکران همانند سنوات گذشته ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام محرم الحرام برگزار می‌کند.

وی نخستین ویژه برنامه دهه نخست محرم الحرام را برگزاری سفره قرآنی اعلام کرد و ادامه داد: این برنامه از ساعت ۱۸: ۴۵ تا ۱۹: ۴۵ به صورت آموزش روخوانی و روان خوانی برگزار می‌شود.

حسین آبادی ادامه داد: در بخش دیگر از ساعت ۱۹: ۴۵ تا ۲۰: ۴۵ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی با موضوع سبک زندگی شهدا «کرامتنا الشهادة» به سخنرانی می‌پردازد.

وی ابرازکرد: حاج مهدی سلحشور از ساعت ۲۰: ۴۵ به روضه خوانی و مداحی پرداخته و مراسم در ساعت ۲۲ به پایان می‌رسد. 
مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران به دیگر ویژه برنامه‌های ماه محرم در این مسجد مقدس اشاره کرد و گفت: هر روز پس از نماز ظهر و عصر، به مدت ۲۰ دقیقه روضه خوانی برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به ویژه برنامه مراسم شیرخوارگان حسینی بیان کرد: دعای ندبه هفته جاری مسجد مقدس جمکران همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد.

حسین آبادی ادامه داد: ادعیه پر فیض توسل، کمیل، عهد و ندبه همانند هفته‌های گذشته در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام محرم نمایشگاه‌هایی ویژه محرم برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: موزه و نمایشگاه قرآن و فقه زندگی و در کنار آن نمایشگاه کتاب دایر شده از سوی هیأت فاطمیون قم برپا خواهد شد؛ همچنین در قسمت خواهران نیز نمایشگاه‌های حجاب برگزار می‌شود.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران به دیگر بخش‌های فرهنگی این مسجد مقدس اشاره کرد و گفت: سایر واحدهای فرهنگی مسجد مقدس جمکران از جمله واحد جوانه‌های انتظار ویژه نوجوانان، مرکز گل نرگس برای کودکان، واحد پاسخگویی به مسائل شرعی و واحد مشاوره نیز در این ایام به زائران این مسجد مقدس خدمات ارائه می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به کارگاه‌های آموزشی مسجد مقدس جمکران، اظهارکرد: در دهه نخست محرم، کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت با موضوعات مهدویت، عاشورا، سبک زندگی و در زمینه‌های مختلف تربیتی، هر شب برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار