عضو مجلس خبرگان رهبری:

رنگ و بوی عزاداری‌های محرم سیاسی نشود

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ شعائر دینی در جامعه گفت: رنگ و بوی عزاداری‌های محرم سیاسی نشود.
کد خبر: ۳۰۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 03 October 2016
 به گزارش تابناک مازندران،آیت الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران، اظهار داشت:محرم ایام خزن اهل بیت و شیعیان و ماه امر به معروف و بهترین فرصت برای نشر و ترویج احکام و تبلیغات دینی است.
 
وی افزود: در ایام محرم باید حضور جوانان در مساجد پررنگ تر شود و عزاداری‌ها نیز طبق معیار و در ساعت‌های مشخص برگزار شود.
 
طبرسی بیان داشت: محرم ماه ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر بوده که باید منزلت این ماه حفظ شود که در این زمینه خوشبختانه مردم ما مردمی پذیرا هستند و امربه معروف ونهی از منکر را به صورت لسانی می پذیرند.
 
وی بیان داشت: در این ایام مسئولان ستاد امر به معروف استان و شهرستان باید از ادارات، سازمان‌ها و نهادها و  بازار بازدید داشته باشند زیرا حضور و نظارت مسئولان در این امر بسیار تاثیرگذار است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فضای عزاداری باید به گونه ای باشد که سیاسی نشود زیرا هر جا مراسم‌های ما جناحی شد دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.
 
وی گفت: عزاداری‌ها و مداحی‌ها نیز دراین ایام باید دارای مضمون باشد زیرا مضمون کم عزاداری‌ها را بی روح و ماشینی می‌کند.
 
برپایی نماز ظهر عاشورا در استان علویان
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت: در ایام ماه محرم از علم گردانی و حمل شمایل و برگزاری مراسم در ساعت‌های آخر شب جلوگیری شود.
 
حجت الاسلام ناصر شکریان با تاکید بر پرپایی نماز ظهر عاشورا افزود: نماز روز عاشورا باید در هر نقطه و مراسمی با شکوه برگزار شود.
 
وی گفت: نیروی اتتظامی باید در کنار آمران به معروف در برگزاری نظم و امنیت و برخورد با بدحجابان و بی حجابان که فضای مراسم را آلوده می‌کنند برخورد کنند تا شاهد برپایی مراسمی در منزلت جامعه اسلامی باشیم.
 
تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار