ارائه تسهیلات به واحدهای غیرفعال/ افزایش 3 هزار هکتاری وسعت شهرک‌های صنعتی

کد خبر: ۳۰۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 04 October 2016


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ارائه تسهیلات به واحدهای غیرفعال در کشور تأکید کرد و گفت: این واحدها به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا با دریافت تسهیلات مجدد به چرخه تولید بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، علی یزدانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان نظرآباد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما توسعه اقتصادی و پیش رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی است، بنابراین شناسایی این واحدها را در اولویت قرار داده‌ایم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه دست پیدا کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این راستا تاکنون 7 هزار و 500 واحد صنعتی غیرفعال در کشور شناسایی شده است که اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات به این واحدها صورت گرفته است.

یزدانی تأکید کرد: باید با حمایت از این واحدها شعار امسال را در راستای اقتصاد مقاومتی عملیاتی کنیم و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.

وی تصریح کرد: از دیگر راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی رونق بنگاه‌های کوچک زودبازده اقتصادی است که باید این مهم را نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون 5 هزار و 300 واحد در موقعیت عقد قرارداد با بانک‌ها هستند، گفت: لازم است تا با معرفی این واحدها به بانک‌ها، عوامل بانک نیز همکاری‌های لازم را با صاحبان این واحدها داشته باشند تا بتوانند با دریافت وام‌ها مشکلات صنایع را برطرف و به چرخه تولید بازگرداند.

یزدانی در ادامه سخنان خود استان البرز را یکی از استان‌های مهم و با ظرفیت در حوزه داشتن واحدهای صنعتی و تولیدی دانست و گفت: این استان در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از این رو سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این استان استقبال می‌کنند.

وی با تأکید بر توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در این استان بیان داشت: این اقدام می‌تواند علاوه بر صرفه اقتصادی در رفع معضلات بیکاری و توسعه آن نیز نقش مهمی را داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر عزم جدی دولت برای رفع معضل بیکاری در کشور تأکید کرد و بیان داشت: برای تحقق این هدف مهم همکاری و تعامل دستگاه‌ها نیز امری بسیار مهم تلقی می‌شود.

*افزایش 3 هزار هکتار به شهرک‌های صنعتی کشور

یزدانی از افزایش وسعت شهرک‌های صنعتی در کشور خبر داد و گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری 3 هزار هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی افزوده می‌شود.

به گفته وی با افزایش این مهم علاوه بر رونق اقتصادی شاهد رونق اشتغال و رفع معضلات بیکاری نیز هستیم.

یزدانی گفت: در این راستا و بر اساس تمهیدات اندیشیده شده 6 شهرک صنعتی جدید برای استان البرز مصوب شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار