پرسش هایی از رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اردبیل

اینها بخشی اندک از پرسش هایی است که افکار عمومی، انتظار پاسخگویی از مسئولان ارشد اجرایی استان را دارند.
کد خبر: ۳۰۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 04 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، اقبال عباسی رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 ، در قامت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار اردبیل با صفحه استانی خبرگزاری دولتی ایرنا گفتگوی مفصلی کرده است.
 
بخش اعظم این مصاحبه را که انتظار می رفت در خصوص عملکرد مسئولان استان در این 3 سال را شامل شود، تکرار اظهارات و کلی گویی مقامات دولتی در حوزه های اقتصادی(کاهش تورم و ...)،سیاسی(آزادی بیان) و سیاست خارجی(برجام) است که چندان هم تناسبی با حوزه ماموریت و اختیار این مسئول محلی با کلان دولت ندارد و پیش از این و به کرات، سخنگوی دولت و سایر اعضای کابینه دراین باره آمار و ارقام بلندبالایی مطرح کرده اند.
 
فارغ از سئوالات و پاسخ هایی که در این مصاحبه مطرح شده و کافی نیست، به نظر می رسد چنانچه رئیس محترم ستاد انتخاباتی آقای روحانی در باره پرسش های ذیل نیز شفاف سازی کنند چه بسا بیش از پیش ظرفیت پذیرش نقد و پاسخگویی دولت تدبیر و امید برهمگان اثبات خواهد شد.
 
1-آقای اقبال عباسی گفته که دولت روحانی در یک سال گذشته 7 هزار و 500 واحد تولیدی را از رکود خارج کرده است. اولاً؛ ایشان بفرمایند که از این تعداد واحد تولیدی، چه میزان مربوط به استان اردبیل بوده است؟ و ثانیاً؛آدرس و اسامی واحدهایی که بتوان افکار عمومی را بیشتر به این حقیقت نزدیک ساخت،کدامند؟
 
2- لطفاً هزینه کرد یک میلیارد دلار از اعتبارات تخصیصی از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی به همراه میزان پیشرفت پروژه ها را برای افکار عمومی تشریح بفرمایید؟از محل اجرای این پروژه چه میزان فرصت شغلی ایجاد شده و خواهد شد؟
 
3- چرا با وجود شعارهایی که در خصوص حمایت از تولید مطرح می شود، چندین کارخانه تولیدی منجمله ذوب آهن اردبیل و بنا به گفته ها بیش از 50 درصد کارخانجات در این 3 سال در استان اردبیل تعطیل شده اند؟ مشکل از کجاست؟آیا به نظر شما واقعیت موجود تولید استان ناشی ضعف سیاستگزاری هاست یا دلیل دیگری دارد؟
 
4- به نظر شما چه نسبتی میان شعار اقتصاد مقاومتی با رکود و تعطیلی حاکم بر واحدهای تولیدی استان است؟بالاخره انتظار بر این است که در پرتو سیاست های اقتصاد مقاومتی نبایستی اوضاع تولید این گونه باشد؟
 
5-چرا وعده های آقای استاندار برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای رونق و توسعه مناطق مختلف استان تحقق نیافته است؟به نظر شما اکنون که 3 سال از این شعارها گذشته است می توان امیدوار بود که در یک سال باقی مانده دولت، بخشی اندک از وعده ها عملیاتی شود؟
 
6-قابلیتها و ظرفیت های ویژه استان اردبیل در زمینه گردشگری،کشاورزی و ترانزیتی کاملاً روشن و بارز است، بفرمایید که مطابق با سیاست کلان دولت و نیز مجریان دولت در استان دراین 3 سال چه اقدامات اساسی و موثر در جذب و فعال کردن سرمایه های بخش خصوصی و نیز بودجه های کلان دولتی در ایجاد زیرساخت های پایه ای صورت گرفته است؟
 
7- آیا آماری از میزان مهاجرت از روستاها به شهرها و نیز از شهرهای استان به کلانشهرها و منجمله تهران و کرج در این 3 سال دارید؟گفته می شود بخش مهم این پدیده ناشی از بیکاری و نبود زمینه اشتغال است، نظر شما در این باره چیست؟
 
8- و ... چنانچه سئوالاتی غیر از موارد مطرح و با رعایت چارچوب های لازم از سوی مخاطبان واصل شود در این متن افزوده خواهد شد.
 
با توجه به مشغله فراوان مسئولان اجرایی و نیز مرسوم شدن مصاحبه های غیرحضوری با استفاده از ابزارها و تکنولوژیهای نوین ارتباطی، تابناک اردبیل در انتظار دریافت پاسخ پرسش های مطروحه و انتشار کامل آن برای مخاطبان محترم است.
 
 متن گفتگوی معاون استاندار اردبیل با خبرگزاری دولتی ایرنا در این لینک قابل دسترسی است.
 
http://www.irna.ir/ardebil/fa/News/82255126/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
روی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
ایئ اقا وقتی فرماندار مشکین بود مردم شهرخاطرات تلخی ازوی دارن درمورد عپلکرد هم حرفی ندارن
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
اقای عباسی بنده یک روحانی طرفدار اقای روحانی هستم اولا شما نتوانستید سکاندار ی طرفداران اقای روحانی را بنحو شایسته انجام دهید از طرف شما ضربه ای غیر قابل جبران به اقای روحانی زده شد دوما کی در این چهار سال باروحانیون طرفدار اقای روحانی جلسه ای گذاشتید سوما استانداری که اقای روحانی در این استان انتخاب کرده فاتحه اقای روحانی واستاندار کم کار اش خوانده شده لطفا خودرا طرفدار اقای روحانی معرفی نکن تا بیش از این اقای روحانی برای دور دو م ضربه نبیند کدام روحانی طرفتار اقای روحانی مدیر یا مسئول ادارهای این استان شده/؟
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
چرانظر بنده نگذاشتید
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
تابناک عزیز بهتر است سوال هایتان را در یک فضا و گفتگوی حضوری با ایشان در جریان بگذارید و جواب دریافت کنید این رفتار شما یک شیطنت رسانه ای است و میخواهید به نوعی عملکرد دولت را زیر سئوال برده و تخریب نمایید بنده خودم به عنوان یک اصلاح طلب نقدهایی به عملکرد تیم دولت در استان دارم اما انصاف نیست ضعف و کم کاری ها و اشتباهات بسیاری را که معلول عملکرد دولت گذشته است را به پای این دولت بنویسید. لطفا امانت داری را هم در نقل قول هایتان حفظ نمایید برای نمونه در آن مصاحبه آقای عباشی نگفتند که 7500 واحد تولیدی را از رکود خارج کردند بلکه گفتند تصمیم گرفت خارج کند . البته برای سایر موارد مطروحه هم می توان ایراداتی از نوع دیگر گرفت و نهایتا همان طور که اول عرض کردم بهتر است به طور شفاف با خود ایشان مصاحبه کنید و از خودتان پیشتر قضاوت نکرده و نظر ندهید . موفق باشید
nader
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
درطی سه سال چقدراعتباربه پروژه راه آهن اختصاص داده شده پروژه ای که میتواند بسیاری اززمینه های اشتغال را فراهم کند
دوست تابناکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
برادر تابناک فکر نمیکنی خودتو داری خراب میکنی، اولا متن مصاحبه را نگذاشتی دوما سوالات با متن نمیخونه، در نتیجه غیر حرفه ای و عقده های پست و مقام آنم بنام روحانی طرفدار روحانی وواقعا در شان اهل رسانه و...نیست برادر.، ضمنا این عباسی که من میشناسم آدم بدی نیست چرا اینگونه برخورد میکنین ؟ !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
آقای عباسی با قسمت آخر نظر آقای اردبیلی موافقم در سال چهارم خدمت دولت آقای روحانی هستیم ستاد آقای روحانی در استان از حامیان دولت حمایت کافی بعمل نیاوردودلسردی دربین حامیان دولت را سبب گردید زیرا تعدادی از مدیران دولت قبل در پست هایشان تشریف دارند ازجمله در شرکت برق،آب منطقه ای،کشت و صنعت پارس مغان،دارایی و اموراقتصادی،شیلات،دامپزشکی،تبلیغات اسلامی،کمیته امداد،حتی دربعضی از ادارات کل بزرگ ازجمله جهادکشاورزی که اداره بزرگی می باشد و شامل چندین اداره کل زیرمجموعه و معاونت و مدیریت بوده چند جابجایی به طرفداران دولت روحانی صورت گرفته از قرار معلوم حتی به پنج نفر هم نرسیده چرا؟ معلوم است وقتی آقایان و مسئولین ستاد روحانی از مدیراحمدی نژاد حمایت و به این اداره کل بزرگ منصوب می شود نباید هم در انتصاب ها به حامیان روحانی تن بدهدتابسیاری از معاونان و مدیران کل جهادکشاورزی از دولت قبل احمدی نژادی بمانند.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
آقای عباسی میدانند با رفتارش باعث شد هواداران اصلاحاتناراضی هستند از ایشان و این حتما در دور دوم انتخابات تاثیر گذار است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
در زمان دولت اصلاحات فردی درسازمان جهاد کشاورزی رییس سازمان بود که شخصیت ومنشش کاملا انعکاس دهنده وضعیت دولت ورییس جمهور وقت بود .ولی در دولت تدبیر وامید رفتار وعملکرد رییس اصلا منعکس کننده شعارها ورفتار دولت محترم نیست وما کارکنان سازمان اصلا احساس نمیکنیم که تغییری در کشور اتفاق افتاده وشرایط سازمان همان ادامه دولت نهم ودهم میباشد واین از ضعف تشخیص وعملکرد ستاد دولت در استان میباشد.
از کارکنان جهادکشاورزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
آقای اقبال عباسی بعضی ازاین نظرها را خواندم به یاد نقل و قول یکی ازهمکارانم افتادم که می گفت حامیان روحانی درحلقه های بعداز اعضا ستاد توسط ستاد روحانی دراستان حمایت نمی شوندمی گفت صورتجلسه کمیته عشایری ستاداحمدی نژاد رادر استان تحویل مسئولین ستاد روحانی دادم نه تنها اعضا کمیته عشایری از مسئولیت ها برکنار نشدندو بعضی از اعضا در سطح مدیرکل بودند بلکه بعضی از اعضا کمیته که مسئولیتی در سطح اداره داشتند به معاونت سازمان جهادکشاورزی ارتقا یافتنددرواقع حضوردر کمیته عشایری ستاد احمدی نژاد یک مزیت برای اعضا کمیته عشایری بوده که در دولت روحانی هم ابقاشدنددرسطح مدیرکل و هم ارتقا مدیریتی گرفتند و اگر مدیرسایت صورتجلسه فوق را بخواهد حاضرم از همکارم بگیرم وارسال بکنم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
آقایان نمیدانم چرا واقعیت ها رابرنمی تابندانتقادحق مردم است ضعف هابایستی گفته شود حالا بانام هرکه باشدوقتی نقطه ضعفی گفته میشود وافریاداسرمیدهند که دولت تخریب شد دولت بیچاره شد و.... مگرطرفداران دولت واصلاح طلبان عزیزپروپاقرص طرفدارآزادی بیان نیستند پس چرا اینقدر به سوال کنندگان حمله میکنیدمورددوم من نمیدانم که چرا به هنگام بحث علمی ومحاوره ای همه دم ازشایسته سالاری میزنند ولی متاسفانه به موقع انتصابات بی هیچ توجهی میگن هرکه بامن است حتی کم توان هم باشد بایستی مدیرباشد که این ازآفت های بزرگ کشورماست الان عزیزان به برخی ازمدیرانی که اززمان دولت قبلی باقی مانده اند ناعتراض میکنندولی یکبارنشده عملکردمدیران سابق رابامدیران جدید مقایسه کنندمگرمدیران گذشته غیرایرانی اند مگرآنهاازسرمایه این کشوراستفاده نکرده وتجربه کسب ننموده اندچرااینقدر تنگ نظری؟؟؟؟
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
دوست تابناکی ایا در دولت قبل برای طرفداران خود پست مقام ندادند ؟ اقای .....فرماندار/ مسولان دوره اصلات را قلع وقمع نکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
با سلام عرض ارادت خدمت خوانندگان عزیزوبا تسلیت ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان باید پذیرفت که اغلب گرفتاریهای کشور از بی تدبیری دولت گذشته می باشد وطرفدارانش هم مرتب در امورت سنگ اندازی می کنند 1-حامیان ومشاوران ستاد روحانی بسیار ضعیف وفاقد سیاست کافی وفاقد مقبولیت عمومی هستندوبیشتر حمایت قومیتی ورابطه ای عمل می کنندیعنی با اهداف دولت تدبیر امید تاحدودی بیگانه هستند 2-در ابتدای دولت قرار براین شد تا از افراد معتدل استفاده کنند تا در کشور امورات با آرامش پیش رود ولی در استان اردبیل در این خصوص بسیا رافراط شدبه جای افراد معتدل کار بلد از افراد صعیف وناتوان استفاده شده بعضی ها حتی حال صحبت کردن ندارد ودر جلسه می خوابند 3 -هرچند جابجایی مدیران با تجربه کار درستی نیست ولی دولت قبلی بیشر از مدیران بله قربان گو استفاده کرده ورفتار اینها به جهت حل امورات با هدایا ورابطه مشابه میباشد وعدم توانایی کاری آنهابرای دولت بار مالی دارددولت در جابجای اینها کاملا ناموفق بوده ومتاسفانه افراد جابه جا شده در استانهای دیگر مسئولیت گرفتند خوشبختانه توصیه رهبر معظم گره گشا شدوالا خود عوامل دولت احمدی نژاد را احیا می کرد 4- حذف کسور بیمه از اضافه کاری کارکنان دولت عضو صندوق تامین اجتماعی وعدم توجه وحمایت دولت از شرکتهای دولتی خدماتی که موجب می شود فشار مضاعف به مردم خصوصا روستاییان وارد شود از نقاط صعف ددولت میباشد با آرزوی توفیق به دولت ونظام جمهوری اسلامی
نام آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
بهتر است همه ی این جوجه ها ها را نگهداریم در خرداد 96 بشماریم،
واقعا خجالت هم خوب چیزیه، آنموقع که همه از ترس هزینه دنبال سوراخ موش میگشتن امثال حاج اقبال عباسی بودند که سینه سپر کردند و با تعداد اندک ستاد زدند و با دست های خالی اداره کردند بعد از انتخابات هم در حد خود کمک و حمایت نموده اند،حالا هم کتک خورش ملس شده، اما آنها که مفت و مجانی پست ها گرفتد و اکنون هم یدک میکشند در پاسخگویی قایم اند،چرا؟! عده ای عمدا و عده ای دیگر سهوا عباسی را مورد آماج ناجوانمردانه قرار داده و میدهند،بخاط همین است که میگویم خجالت هم خوب چیزیه والاه، ! هرچند خدا آگاه و بزرگ وبررگتر از همه است،ا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
شما همان کسانی هستیدکه با زیرپاگذاشتن عدالت وقانون ۲۳ نفر راتنها به سمت مشاور استاندار منصوب کرده اید یعنی ۳ برابرتعداد مشاوران رییس جمهور!؟
نام آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
مگرشما به قانون پایبندید این همه ازقانون دم میزنیداگه واقعا به قانون پایبند بودین الان چندنفری ازمنتصبین آقای عباسی زمان بازنشستگی اش گذشته ولی همچنان درپستشان باقی مانده انداگر بخواهید به نام اعلام میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
هردولتی مختصات خودش را دارد دولت تدبیرو امید با رویه اعتدالگرایانه در استان اردبیل با تعدادی از مدیران دولت قبل کار می کنندبعضی از این مدیران 8سال مدیر دولت قبل بودند و در حالت فعلی با خیال حالت در 4 سال دولت روحانی دراستان ما مدیرماندند و یاران خودرا در مجموعه خود نگه داشتندو هنوز هم برصندلی ریاست تکیه زدندو حتی ارتقا هم یافته اند بنظرم دربلندمدت به زیان روحانی و یاران صدیق اش خواهدبود .ضمن احترام به جایگاه آقای عباسی که درشرایط سخت مسئولیت ستادروحانی را عهدارشدند قطعا می بایست بعداز پیروزی آقای روحانی برنامه ریزی و هماهنگی لازم را می کردند مدیرانی که در دولت قبل حضور داشتند و تا دیروز احمدی نژادرا هزاره سوم می پنداشتند لااقل تغییرمی کردندمدیرانی که تغییرنکردنداگر هدف رسیدن به اهداف دولت یازدهم است همسویی مدیران با تفکردولت راهگشاست مردم با رای دادن به روحانی تغییر را خواستارشدنداگر قراربود دولتی بیاید و مدیران دولت قبل راتغییرندهد چرا از آقای عباسی در 8 سال دولت احمدی نژاددر مدیریت استفاده نکردند؟ویا چراآقای دست بازرا معاون سیاسی و آقای اکبری رافرمانداراردبیل نکردند؟وقتی در یکی از این نظرهای بالا می گویند ما کارکنان در سازمان (جهادکشاورزی)خودمان احساس نمی کنیم تغییری صورت گرفته باید بررسی کرد کجای کار مشکل دارد.آقای عباسی این سازمان با 100 هزاربهره بردارکشاورزی ارتباط دارداقتصاداستان وابسته به کشاورزی و35 درصد از شاغلین استان دربخش کشاورزی فعالیت دارندچرا نباید کارکنان این سازمان احساس تغییر نکنندمگر اینکه درمدیران ومعاونین این سازمان چرخش و تغییرات مدیریتی در دولت روحانی صورت نگرفته باشد و همان مدیران ومعاون دولت احمدی نژادباشند.
تابناکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
آقای ناشناسی که جرعت نوشتن اسم الکی را هم نداری،! معلوم است یا دل پری از آقای عباسی داری و یا سواد اداریت صفر صفر هست، برادر من مگر عباسی چقدر اختیار و قدرت اداری دارد که اینهمه درخواست و تعیین تکلیف میفرمایید،اگر اینهمه اختیار برای ایشان قاعلید پس استاندار ، معاون سیاسی،معاون عمرانی و نمایندگان و امام جمعه و...چکاره هستند، و اگر انطور است پس عباسی انهمه مدیر جابجا کرده؟! واقعا چرا انتقاد ها را به سیبل اصلی و به دوستان و فامیل هاتان نمیکنید؟! این فامیل بازیها و محله گرایی ها و نماینده گرایی و ..،توصیه میکنم انصاف وآگاهی را چاشنی مطالبتان قرار بدهید، و خوانندگان را هالو تر از خودتان فرض نفرمایید، من همکار اداری عباسی هستم اگر صداقت دارید منتصبین عباسی را که بازنشست نشده اند اسم ببرید تا من توضیح بدهم!! چون خبر دارم و من هم قبلا منتقد اینگونه کارها بودم ولی وقتی پرسجو و برسی کردم دیدم هیچ موردی نیست و صادقانه و شجاعانه رفتم از مدیرکل اداری استانداری عذرخواهی و هلالیت گرفتم!!
شهبازی ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
اردبیل قطب کشاورزی است با استانهای دیگر متفاوت است پتانسیل های خدادادی که در حوزه کشاورزی این استان وجود دارد می تواند برای تولید آزوقه یکصد میلیون نفر کفایت کند ولی کشاورزی استان به دلیل ضعف مدیریت در حال نابودی است اقای استاندار کشاورزی استان را در یابید که در حال نابودی است و تاریخ در مورد جنابعالی ومدیران تو قضاوت خواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
آقای عباسی بعد از رسیدن به مدارج حتی دوستان نزدیک و دوستانی که ایشون برای رسیدن به این مرحله کمک کرده بودند هم از یاد برد!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
هدف این بود در دولت یازدهم در اردبیل آقای اقبال عباسی بشوند استاندار نشد معاون استاندر
حالا شما چی می خواهید؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار