4باب خانه بهداشت درچرداول بازسازی و تجهیز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: در یکسال گذشته در حوزه بهورزی ساخت 4 باب خانه بهداشت در روستاهای: گدمه، هلسم، چم قوله، و شله کش، بازسازی و تجهیز شدند.
کد خبر: ۳۰۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 05 October 2016
مراکزآموزش بهورزی با اعتبار 420 میلیون ریال،جذب 9 بهورز بومی، بازسازی کامل خانه بهداشت روستای پیازآباد و تحویل یکدستگاه آمبولانس به این مرکز، تجهیزو تکمیل خانه های بهداشت به وسایل بهداشتی و کلاس های آموزشی برای توانمند سازی بهورزان انجام شده است.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ آرش جعفری زاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از بهورزان شهرستان چرداول افزود: خانه های بهداشت اصلی ترین جایگاه ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی بویژه در روستاها و مناطق محروم هستند و بهورزان در این مراکز با تلاش های شبانه روزی ضمن پیشگیری از وقوع بیماری ها بار سنگین سلامت را نیز بر دوش دارند.

وی مهم ترین نقش بهورزان را افزایش امید به زندگی، کنترل بیماری های واگیردار، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان، پیشگیری از بیماری ها و رشد بهداشت خانواده، مدارس و محیط برشمرد.

جعفری زاده تاکید کرد: آموزش مسائل مختلف بهداشتی به جمعیت تحت پوشش، مراقبت از مادران باردار و کودکان ، کلرسنجی و نظارت بر مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و بهداشت محیط روستاها، بیمار یابی و پیشگیری از بیماری ها با واکسیناسیون، بهداشت روانی و جلب مشارکت های مردمی از دیگر خدمات بهورزان در جامعه می باشد.

جعفری زاده اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 70 بهورز در در 39 خانه بهداشت و 4 پایگاه بهداشتی مشغول به فعالیت می باشند.

فرماندار چرداول نیز در این برنامه گفت: بهورزان در واقع پزشکان جامعه بهداشت و سلامت در روستاهای محروم و دور افتاده هستند و بواسطه خدمات و تلاش های بی وقفه از منزلت اجتماعی بالایی در نزد مردم برخوردار می باشند.

یگانه افزود: با خدمات ارزشمند و بی نظیر دولت تدبیر و امید در طرح تحول نظام سلامت دستاوردهای بزرگی در ارتقا سلامت جامعه بویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به دست آمده است و امنیت سلامت که مقدم بر همه چیز است امروز در جامعه قابل لمس و درک می باشد.

یگانه بر نقش بی بدیل بهورز در جامعه تاکید و اظهار داشت: بهورزان سنگرداران تامین سلامت مردم هستند زیرا سلامت مردم از روستاها شروع می شود و بهورزان در اجرای سیاست های دولت یازدهم در برنامه های طرح تحول سلامت نقش برجسته ای داشته اند که جای تقدیر دارد.

فرماندار چرداول یادآور شد: بهورزان با فعالیت های مستمر در خانه های بهداشت، سلامت و امنیت را در تمام مناطق کشور اجرا کرده و باعث تحقق عدالت بهداشتی و درمانی حتی در دور افتاده ترین مناطق شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار