معرفی 11 هزار بیکار به مراکز کاریابی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 11 هزار بیکار برای ایجاد فرصت اشتغال جدید به مراکز کاریابی معرفی شدند تا بتوانند در فضای کار و اشتغال قرار گیرند.
کد خبر: ۳۰۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 06 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه ستاد اشتغال و کارآفرینی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی مسؤولان در جامعه اسلامی ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید برای افراد جویای کار است که در این بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اولویت خاصی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: 11 هزار بیکار برای ایجاد فرصت اشتغال جدید به مراکز کاریابی معرفی شدند تا بتوانند در فضای کار و اشتغال قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه دولت در توسعه و تقویت مشاغل خانگی و متوسط اعتبارات و منابع خوبی را اختصاص داده است، گفت:‌ ما شاهد پرداخت بیش از نیمی از تسهیلات حوزه مشاغل خانگی بودیم و امسال نیز با تمام توان تلاشمان بر این است تا با همکاری کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی که از حالت رکود خارج می‌شوند، بتوانیم فرصت اشتغال مولدی را فراهم کنیم.

رحیمی با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر برای پاسخگویی به اشتغال افراد جویای کار از ظرفیت‌های مختلف به ویژه مراکز کاریابی استفاده کردیم، افزود: ‌در این راستا 11 هزار نفر از افراد بیکار را به این مراکز معرفی کردیم تا با هماهنگی واحدهای تولیدی متفاوت که اغلب بخش خصوصی سرپرستی آنها را بر عهده دارند، ایجاد فرصت اشتغال انجام شود.

وی با بیان اینکه در ایجاد فرصت‌های اشتغال قطعاً باید از ظرفیت و فضای فراهم شده بیشتر و بهتر استفاده کنیم، بیان کرد:‌ با تلاش و پیگیری که استاندار اردبیل انجام می‌دهد رونق واحدهای تولیدی همچنان با اولویت و توجه جدی در دستور کار است که امیدواریم با تزریق منابع مورد نیاز و تسهیلات قابل توجه این واحدها به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال برای آنها فراهم آید.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان منابع برای مشاغل خانگی اختصاص یافته بود،‌ اضافه کرد: در استان اردبیل موفق شدیم با ثبت‌نامی که متقاضیان انجام داده بودند بیش از 50 درصد این تسهیلات را پرداخت کنیم که این خود فرصت اشتغال خوبی را فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به درخواست‌های متعدد بیکاران از اداره کار برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید اشاره کرد و ادامه داد: ‌با توجه به محدودیت منابع و جذب دولتی در دستگاه‌های اجرای بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال روش جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است که خود می‌تواند بستر اشتغال مولد را به خوبی فراهم آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار