۶۴ درصد راه‌های روستایی اردبیل آسفالته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل میزان برخورداری راه‌های روستایی استان از آسفالت را ۶۴ درصد از کل طول راه‌ها عنوان کرد
کد خبر: ۳۱۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 14 October 2016
به گزارش تابناک اردبیل، خلیل محبت خواه  در حاشیه جلسه بررسی وضعیت آسفالت‌ریزی در راه‌های روستایی اردبیل در گفتگو با مهر تصریح کرد: طول کل راه‌های روستایی استان چهار هزار و ۷۳۷ کیلومتر است.

وی با اشاره به آسفالت‌ریزی دو هزار و ۸۲۱ کیلومتر از راه‌های روستایی، اضافه کرد: همچنین هزار و ۳۹۶ کیلومتر راه شوسه و ۵۲۰ کیلومتر راه خاکی نیز نیازمند آسفالت‌ریزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان درصد برخورداری آسفالت راه‌ها بر اساس روستاهای بالای ۲۰ خانوار را ۹۲ درصد عنوان و اضافه کرد: طول آسفالت مورد نیاز شهرستان‌ها هزار و ۳۹۶ کیلومتر است.

محبت خواه میزان اعتبار مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار را ۳۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عمده مشکل آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی کمبود اعتبارات است.

وی افزود: در سال گذشته با وجود تصویب اعتبار ملی تخصیص آن صفر است و به غیر از اعتبارات دو درصد که به صورت کامل تخصیص داشت وضعیت تخصیص اعتبارات استانی نیز مطلوب نبود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه نیازمندی آسفالت راه‌های روستایی استان به تفکیک شهرستان‌ها احصا شده است، تأکید کرد: کمترین میزان برخورداری در شهرستان‌های خلخال و بیله سوار مشاهده می‌شود.

وی افزود: همچنین بیشترین میزان آسفالت‌ریزی نیز ۲۵۳ کیلومتر در شهرستان مشگین شهر است و لازم است با تخصیص به هنگام اعتبارات نسبت به تأمین نیاز شهرستان اقدام کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار