از هنر آباده توقع بیشتری داریم

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هنوز خاطره شیرین سرودهای انقلابی همچون «مادربرام قصه بگو» در ذهن و اندیشه مردم این سرزمین نقش بسته و یادآور استقامت و پایداری مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی است، بنابراین توقع داریم هنرمندان این شهرستان بیش از گذشته در حوزه های مختلف هنری فعالیت کنند.
کد خبر: ۳۱۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 20 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:  مهدی رنجبر که چهارشنبه برای نشست صمیمی با هنرمندان این شهرستان به آباده سفر کرده بود افزود:آباده شهری است که از دیرباز با هنر موسیقی عجین بوده و پیشرفت بسیار خوبی در حوزه سازهای سنتی و آواز داشته و این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر در فارس پیشتاز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از رکود این شهرستان در حوزه تئاتر اظهار تاسف کرد.
رنجبر ادامه داد: راه اندازی سینمای مهر آباده در یکسال گذشته موجب رشد و اعتلا و آشتی مردم با سینما شده است که نتیجه عملکرد مثبت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده بوده و موجب شده تا با حمایت بخش خصوصی سینمای مهر راه اندازی شود و این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان های برتر در حوزه سینماهای خصوصی در استان شناخته شود.
وی اظهار داشت: تصمیم داریم که برخی کارها در حوزه فرهنگ و هنر به انجمن ها و بخش خصوصی سپرده شود و وزارت ارشاد تنها وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به عنوان مثال از سال 94 تا 95، چهار سالن سینما خصوصی در فارس ساخته شده است و دو سالن نیز دولتی است که بازهم توسط انجمن ها اداره می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار