اجرا ی مانور چندجانبه امدادی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مدت زمان اجرای مانور چندجانبه امدادی به مناسبت هفته هلال احمر 72 ساعت در منطقه شهری است.
کد خبر: ۳۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 06 May 2015
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای مانور چندجانبه امدادی به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر خبر داد.

به گزارش فارس،حسین اشرفی با اشاره به سالروز جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی، از برگزاری مانور همه‌جانبه امدادی به همین مناسبت خبر داد.

وی از سازمان امداد و نجات به عنوان تنها مسئول قانونی امداد و نجات در کشور نام برد و افزود: این مسئولیت خطیر لزوم حفظ آمادگی نیروها و تست تجهیزات را نشان می دهد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان «زمان» را بزرگترین سرمایه در پاسخگویی به حوادث دانست و افزود: دستورالعمل این مانور همه‌جانبه، عملیات نحوه یافتن جای مناسب طبق استانداردهای "اس فی یر" برای برقراری icp، برقراری کمپ نیروهای عمل‌کننده و تسهیلات را در نظر خواهد داشت.

وی از «پشتیبانی» نیز به عنوان علم و هنر جابجایی و تحرک نیروها و تجهیزات سخن گفت و افزود: ارزیابی چگونگی پشتیبانی نیروها، سرویس‌هاى درمانی نیروها و نیز آزمایش عملی هر یک از شهرستان‌ها در مدیریت صحنه حوادث جاده‌ای در این مانور در دستور کار خواهد بود.

اشرفی مدت زمان اجرای این مانوررا 72 ساعت در منطقه شهری عنوان کرد و افزود: همه تیم‌های عملیاتی از شعب 9گانه جمعیت هلال احمر موظفند از صفر تا صد تسهیلات خدماتی تیم‌های خود را برای شرکت در این مانور تدارک ببینند.

وى با بیان اینکه مسابقاتی چون دو امدادی، حمل مصدوم و اطفاء حریق نیز در طول اجرای مانور، میزان آمادگی نیروهای عملیاتی را محک خواهد زد، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به نفرات اول تا سوم هر رشته نیز هدایایی تعلق خواهد گرفت.معاون امداد هلال احمر همدان همچنین نقشه، لجستیک و پشتیبانی را ستون فقرات امداد قلمداد کرد و افزود: آموزش gpsو آموزش جهت‌یابی در شب نیز به دلیل اهمیت در سناریوی این مانور گنجانده شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار