به منظور تقویت تیم های امدادی در استان یزد

سگهای زنده یاب توسط هلال احمر یزد خریداری می شود

معاون امداد و نجات هلال احمر یزد گفت: سگهای زنده یاب با ویژگی يافتن افراد زنده در زیر آوار تا عمق ۳۰ متر وارد حوزه امداد و نجات شده اند و هلال احمر یزد به زودی چند قلاده از آنها راخریداری می كند.
کد خبر: ۳۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 06 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سید جواد میرحسینی،‌ در نشستی خبری اظهار داشت: این سگها در شرایطی که گل و لای در محیط نباشد، قادرند تا عمق ۳۰ متری زمین، افراد زنده زیر آوار مانده را جستجو کنند.

وی تصریح کرد: به منظور تقویت تیم های امدادی در استان یزد، علاوه بر خریداری چند قلاده سگ زنده یاب با ویژگی یاد شده، ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر استان یزد نیز تقویت می شود.

میرحسینی خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از مهمترین ضعف ها در امدادرسانی، مربوط به بافت تاریخی یزد است، تلاش شده خودروهای قابل تردد در این بافت برای امدادرسانی خریداری و تجهیز شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون در استان یزد ۹ پایگاه ثابت امداد و نجات در نقاط مختلف به طور شبانه روزی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده همچنین بر اساس نیاز استان یزد، راه اندازی چهار پایگاه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

میرحسینی ادامه داد: هم اکنون یک بالگرد امداد نیز به طور مشترک در اختیار هلال احمر کرمان و یزد قرار دارد که در مواقع بحرانی و ضروری، رساندن وسایل و تجهیزات به نقاط حادثه دیده توسط این بالگردها انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود،‌ یکی از ضرورت های حوزه امداد و نجات را آموزش مردم و شهروندان دانست و افزود: تا مردم آموزش های کافی برای مواقع بحرانی ندیده باشند، امکان خدمات رسانی مطلوب به آنها فراهم نخواهد شد و در چنین شرایطی مشارکت و همراهی مردم از ضرورت ها است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: مردم باید برای آموزش دیدن ابتدا احساس نیاز کنند و همه دستگاه های امدادرسان موظفند ابتدا با آگاه سازی مردم، احساس نیاز برای آموزش را در آنها ایجاد کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
درود بر شرف این سگ، ای کاش تندیسش را می ساختند این ناسپاسان ایرانی، بهتر بود بجای واژه مرد می گفتین درگذشت، روحش شاد یادش گرامی
روح الله فلاح نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
سلام سگ نیکلاس مخواستیم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار