وضعیت نامطلوب مدیریت پسماند در شرق تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: وضع کنونی مدیریت پسماند در شرق استان تهران مطلوب نیست که در این راستا نیازمند مشارکت همه بخشداری ها و شهرداری ها هستیم.
کد خبر: ۳۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 06 May 2015
محمدهادی حیدرزاده  در جلسه کارگروه مدیریت پسماند هفت شهر شرق استان تهران که با حضور اعضای کارگروه در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، موضوع پسماند را یکی از مهم ترین مشکلات در استان تهران دانست و اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در حفظ محیط زیست، توجه و نظارت جدی به مقوله پسماند است که بعد از گذشت 17 سال، این مهم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، با نگاه ویژه تری به آن توجه می شود.

وی با اشاره به فرمایشان رهبر معظم انقلاب در جمع متصدیان محیط زیست و تأکید ایشان به موضوع آلودگی خاک، خاطرنشان کرد: شرق استان تهران به جهت داشتن شرایط نامطلوب در بخش زیست محیطی، نیازمند را ه اندازی مدیریت پسماند به عنوان یک اولویت است.

این مقام مسوول ادامه داد: شرایط کنونی این منطقه فرصت کافی و لازم را جهت راه اندازی سازمان مدیریت پسماند شرق استان تهران گرفته است که باید به صورت گروهی با مشارکت نهادها و سازمان های مربوطه گامی موثر برداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به احداث سه کارخانه زباله سوز در اخترآباد رباط کریم، منطقه گندک دماوند و ورامین اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های بلند مدت این نهاد احداث سه کارخانه زباله سوز در اخترآباد رباط کریم، منطقه گندک دماوند و شهر ورامین است که هم اکنون جانمایی احداث کارخانه زباله سوز ورامین انجام شده و قرار است در سفر هفته آینده هیئت دولت به استان تهران، این پروژه به تصویب هیئت وزیران برسد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه زباله قابلیت تبدیل شدن به انرژی را دارد، بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه گندک که توانایی تبدیل نمودن زباله به انرژی را دارند بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه باید فرآیند مدیریت پسماند و جمع آوری زباله ها در سطح شهر فرهنگ سازی شود، افزود: تفکیک زباله از مبدا با مشارکت شهرداری و دیگر سازمان ها یکی از راه های مقابله با تخریب محیط زیست است که مسئولان باید در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به انتقال زباله های شهری به منطقه گندک تصریح کرد: شهرداری ها باید در بخش معرفی پیمانکاران، خودروها و تعداد کارگرانی که زباله ها را به منطقه گندک هدایت می کنند همکاری کنند و هر شهر نیز به میزان زباله های خود مشارکت مالی داشته باشد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار