امام‌جمعه قزوین:

کسانی که ملاحظه‌کاری می‌کنند، بسیجی نیستند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کسانی که ملاحظه‌کاری می‌کنند، بسیجی نیستند گفت: تفکر بسیجی، برگرفته از تفکر پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) است.
کد خبر: ۳۱۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 27 October 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر پنجشنبه در دیدار مسئولان و اعضای بسیج دانش‌آموزی استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: واژه «بسیج»، واژه‌ای است که امید، انگیزه و نشاط را در انسان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم ما پیش از انقلاب اسلامی مورد تحقیر مستکبران و عوامل داخلی آن‌ها قرار می‌گرفتند و این تفکر بسیجی بود که ما را از زیر بار ظلم و ستم مستکبران خارج کرد و به عزت رساند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که بسیجی بیدارتر، هوشیارتر و آزادتر از دیگران است، بیان کرد: خیلی‌ها برای این‌که از اسلام حمایت کنند، استخاره می‌کنند؛ در حالی‌که بسیجی برای حمایت و پشتیبانی از اسلام هیچ‌گاه استخاره نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: بسیجی هر زمان تشخیص دهد که باید از دین دفاع کند، نگران آن نیست که با انجام این کار ممکن است لطمه‌ای به او وارد شود و یا موقعیت دنیای او متزلزل گردد.

وی با بیان این‌که آن کسانی که ملاحظه‌کاری می‌کنند، بسیجی نیستند، اذعان کرد: تفکر بسیجی، تفکری است برگرفته از تفکر پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع)، و پیامبرانی نظیر حضرت ابراهیم (ع) که برای مقابله با دشمن امکانات و توانایی‌های دشمن را معیار قرار نمی‌دادند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) آن زمانی که تشخیص داد باید بت‌شکنی کند، این کار را کرد؛ ولو در این مسیر تنها بود.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که بسیج سن و سال نمی‌شناسد، اضافه کرد: بسیجی بودن را باید از میزان بصیرت آدم‌ها بشناسیم و این موضوع به سن و سال ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) برجسته‌ترین بسیجی عصر غیبت بودند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین بسیجی عصر ما هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که «هیهات منا الذلة» از جملات بسیجی است، تأکید کرد: این‌که امام فرمودند «ما امریکا را زیر پا له می‌کنیم»، ادبیات بسیجی و انقلابی است اما جملاتی نظیر «امریکا کدخداست»، با ادبیات انقلابی و بسیجی ما در تضاد است.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: آن‌هایی که گمان می‌کردند ما برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شویم، درست در مقابل اندیشه بسیجی و ایمانی قرار دارند و این‌که امام فرمودند «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» کاملاً در راستای اندیشه ایمانی و بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: جمله‌ای که رهبری فرمودند: «اگر اسرائیل غلطی بکند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم» جمله‌ای کاملاً بسیجی است و امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به این تفکر نیازمند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار