رئیس کل دادگستری گلستان:

تلاش دادگستری گلستان برای کاهش ِ آمار زندانیان یک روزه

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش تلاش دادگستری گلستان برای کاهش ِ آمار زندانیان یک روزه خبر داد.
کد خبر: ۳۲۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 30 October 2016
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش تلاش دادگستری گلستان برای کاهش آمار زندانیان یک روزه خبر داد.
هادی هاشمیان در جمع خبرنگاران افزود: زندانیان یک روزه کسانی هستند که برای آن ها قرار کفالت یا قرار وثیقه صادر شده است اما به دلیل همراه نداشتن  کفیل و وثیقه در روز مراجعه به دادگاه ، راهی زندان می شوند.
وی با بیان این که آمارها نشان می دهد 11 درصد جمعیت زندان های استان ، برای یک روز وارد زندان شده اند، گفت: برای کاهش این آمار باید کسانی که به عنوان متهم به دادسراها و محاکم استان احضار می شوند، کفیل  یا وثیقه همراه داشته باشند تا بازداشت  نشوند.
هاشمیان افزود: برای کاهش آمار زندانی های یک روزه  با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک ، کارشناسان کشیک تعیین کرده ایم تا در هر ساعت از شبانه روز اگر قاضی قرار کفالت یا وثیقه صادر کرد امکان دریافت آن و جلوگیری از ورود فرد به زندان وجود داشته باشد.
این مقام ارشد قضایی استان گفت: فرد با ورود حتی یک روز به زندان برچسب کیفری می خورد که این امر می تواند در آینده بر اشتغال و ازدواج او تاثیر بگذارد بنابر این همه ی ما شرعی و قانونی در این باره مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.
هاشمیان گفت: از دادستان ها و رؤسای حوزه های قضایی استان خواسته ایم نسبت به اجرای صحیح دستورالعمل ساماندهی  زندانیان  و کاهش جمعیت کیفری زندان ها اهتمام و تخلف های احتمالی را بی هیچ اغماضی گزارش کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار