سیاست جدید امنیتی ترکیه چیست؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود در مورد دلیل حضور ایران در سوریه اعلام کردند اگر ما در سوریه نجنگیم باید در کرمانشاه و کردستان بجنگیم.
کد خبر: ۳۲۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 01 November 2016
این مساله را اگر با دیدی وسیع تر نگاه کنیم می توان رگه هایی از استراتژی  حمله به تهدید   را در آن یافت.
 
در این استراتژی کشور مشخص ،منتظر اعمال   تهدید از سوی عامل تهدیدی  برای کشور خود نمی نشینند و برای از بین بردن آن تهدید اقدام به حمله به آن می نمایند. بعنوان نمونه اگر امروز داعش در سوریه  و از فاصله صدها کیلومتری ایران و عمق استراتژیک آن را تهدید می نماید ،عاقلانه است که ایران با اقدام پیش دستانه خود و حمله به آن ،  داعش را از حمله به ایران باز دارد.
 
این روش ظاهرا اخیرا مورد توجه اردوغان بوده  و مبنای سیاست جدید امنیتی اردوغان را تشکیل می دهد. به نوعی شاید بتوان گفت که اردوغان این روش را از ایران یاد گرفته است. گ
او دیروز با این جمله از استراتژی جدید امنتی خود رونمایی کرد.او می گوید:
(مداخله در تحولات که علایق و امنیت  ملی ترکیه را مورد تهدید قرار می دهد بدون توجه به اینکه کجا اتفاق می افتند) الگوی جدید رفتارهای امنیتی م خواهد بود. اردوغان با تکیه بر این روش ، تلاش زیاد برای ورود به خاک عراق انجام داده است. ترکیه در حملات علیه داعش در موصل بسیار کوشا بوده و حتی به زعم  مخالفت مقامات عراقی هرگز خاک این کشور را ترک نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار