معاون هلال احمر استان یزد:

آمادگی شهر یزدبرابر حوادث طبیعی با طرح جدید

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد در هنگام حوادث امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: نقشه عملیاتی شهر یزد برای آمادگی در حوادث طبیعی تهیه می‌شود.
کد خبر: ۳۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 07 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سیدجواد میرحسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان این مطلب که 9 پایگاه بین شهری در جاده‌های استان یزد خدمات حمایتی را برای مسافرانی که در مسیر هستند، ارائه می‌کنند، اظهار داشت: امکانات این پایگاه‌ها آمبولانس و خودروی نجات است.

وی افزود: پایگاه‌های امداد و نجات زین‌الدین مهریز، سه راهی سه چاهون بافق، مسجد ابوالفضل(ع) خاتم، مسجد امام خمینی(ره) ابرکوه، فیض‌آباد تفت، کمربند غربی میبد، خرانق، غزال سیاه کوه و امامزاده سید نور‌الدین(ع) اردکان، این 9 پایگاه را تشکیل می‌دهند.

میرحسینی خاطرنشان کرد: حداقل چهار پایگاه دیگر در دستور کار است که اگر امکانات و تجهیزات آن فراهم شود این پایگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان این مطلب که امداد هوایی یکی از راه‌های امدادرسانی به حوادث است، گفت: در حال حاضر یک هلکوپتر برای استان‌های یزد و استان کرمان درنظر گرفته شده که هر 15 روز در یکی از این استان‌ها حضور دارد.

وی در ارتباط با آمادگی هلال احمر برای حوادث طبیعی سخت مانند زلزله، با بیان این مطلب که حدود یک سال است که تهیه نقشه عملیاتی شهر یزد در حال انجام است، بیان کرد: اگر ما اطلاعات کاملی از منطقه داشته باشیم، قطعا می‌توانیم با شناسایی بهتر نیازها، خدمات بهتری ارائه کنیم.

میرحسینی تاکید کرد: به وسیله این نقشه، ما شناسایی نقاط عملیاتی و حادثه‌خیز رابه خوبی انجام می‌دهیم و می‌توانیم خدمات بهتری به این نقاط ارائه کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تقویت ناوگان امدادی هم یکی دیگر از خدماتی است که در این راستا در حال انجام است، همچنین استفاده از دستگاه‌های زنده یاب و سگ‌های جستجوگر از دیگر اقداماتی است که برای امدادرسانی در مواقع خطر انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار