سرنوشت فردای ایران در جنوب شرق کشور

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله سواحل مکران، جنوب شرق کشور این قابلیت را دارد که در آینده لوکوموتیو توسعه ملی باشد.
کد خبر: ۳۲۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 02 November 2016
پیش از ظهر امروز نهمین کنگره انجمن ژئوپلتیک و نخستین همایش جغرافیا و برنامه‌ریزی منطقه‌ای ایران در زاهدان توسط قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه و دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا (ع) این دانشگاه آغاز به کار کرد.

حسین نصیری در این همایش اظهار کرد: جنوب شرق به عنوان یک منطقه‌ای از کشور باید مانند سایر نقاط کشور توسعه پیدا کند و عدالت جغرافیایی محقق شود.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران افزود: نگاه کشور و حوزه سیاست و بخش‌های برنامه‌ریزی به جنوب شرق به ویژه سواحل مکران این است که ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان مغفول مانده و باید از آنها بهره‌برداری کرد.

این مسؤول ادامه داد: این استان واجد ظرفیت‌هایی است که سبب توسعه این منطقه و شتاب توسعه ملی شود.

وی گفت: شخص مقام معظم رهبری بر سواحل مکران و توسعه جنوب شرق توجه ویژه دارند و انتظار می‌رود مسؤولان هم بیش از پیش به این منطقه توجه داشته باشند.

نصیری بیان کرد:

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایرانبا تاکید بر اینکه جنوب شرق کشور این قابلیت را دارد که موتور توسعه ملی باشد اضافه کرد: سیستان و بلوچستان می‌تواند لوکوموتیو توسعه ملی باشد زیرا که ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

پایدارترین منابع آب کشور دریای عمان است

این مسؤول ادامه داد: ما در آینده با بحران آب مواجه خواهیم بود این بحران آب پیش‌رونده است و نباید به کشورهای همسایه امید داشته باشیم.

وی تاکید: پایدارترین منابع آب کشور همین دریای عمان است که با تاسیس ژنراتورهای اتمی باید این آب شیرین‌سازی شود.

نصیری گفت: ما می‌توانیم بخشی از آب کشور را از دریای عمان تامین کنیم، دریای عمان یکی از مهم‌ترین و پایدارترین ذخایر آب کشور در آینده است.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران افزود: سواحل مکران می‌تواند به یکی از سواحل مهم برای ایجاد ژنراتورهای اتمی و تولید آب شیرین کشور تبدیل شود و از نظر هزینه هم اینجا بیشترین صرفه لازم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به ظرفیت‌های کلان جنوب شرق توجه کرد، گفت: سرنوشت دیروز ایران در خوزستان، امروز در بوشهر و هرمزگان و سرنوشت فردای ایران در جنوب شرق کشور رقم می‌خورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار