به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان
افزود: تجارت در اقتصادی استان جایگاه ویژه ای دارد ولی در کالاها و
محصولات مختلف تولیدی استان هنوز برندسازی لازم انجام نگرفته است .
وی
ادامه داد: برندسازی محصولات زمانی انجام می گیرد که اعتبار ملی، منطقهای
و بینالمللی یافته باشد که این مهم بوسیله توسعه بازارهای هدف و روند
صحیح صادرات به دست میآید.
استاندار یزد تصریح کرد: باید تجارت با خارج
از کشور به صورت هوشمندانه ارتباط برقرار شود و اگر اعمال نفوذ در روند
برندسازی صورت گرفت با دقت و ظرافت باید عمل شود و وسیله دست سودجویانی که
از برندهای متعبر سوء استفاده می کنند، قرار نگیریم.
میرمحمدی گفت: ارتباط با خارج در زمینه تولید ضروری است چون نمیتوانیم با قطع ارتباط از دنیا تداوم تولید و صنعت را حفظ کنیم.
استاندار
یزد گفت: زمانی میتوان صادرات و بازار مطمئن در خارج داشت که تولیدهای
مورد نیاز و سفارشی انجام دهیم تا دیگر هیچ کالایی از تولیدهای داخلی ما در
انبارها باقی نماند.
میرمحمدی افزود: توجه به سلائق مختلف و نوگرایی
برای ایجاد بازار در امر صادرات یک ضرورت است و کالاها باید متنوع و بر
اساس نظر مشتریان تولید و عرضه شود.
وی خاطر نشان کرد: موضوع راهبردی
تحقیق و توسعه برای رفع ایرادها در کار صادرات، کاهش هزینهها و افزایش
کیفیت از عمده ترین ضرورت ها برای هر واحد تولیدی و صنعتی است که باید
همواره مدنظر قرار گیرد.
در این مراسم که با حضور معاون وزیر صنعت و جمعی از تولید کنندگان برگزار شد از صادرکنندگان برتر استان یزد تجلیل بعمل آمد.