نماینده بجنورد در مجلس خواستار توجه به تاکداران و دامداران خسارت دیده شد

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکداران و دامداران خسارت دیده استان ناشی از آفت سفیدک و بیماری تب مالت نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند.
کد خبر: ۳۲۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 09 November 2016
علی اکبری در جمع مدیران استان خراسان شمالی با بیان اینکه تولید کننده های این استان مظلوم هستند گفت: با وجود خسارت های وارده متاسفانه تاکنون هیچ حمایتی از این قشر نشده است.
وی با بیان اینکه دامداران این استان سرمایه خود را از دست داده اند اظهار کرد: اما اعلام می شود که باید آنان دام های خود را بیمه کنند.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اشاره ای به خسارت بیماری سفیدک انگور در این استان کرد و گفت: متاسفانه تاکداران این استان بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت دیدند، برای کمک به آنان مبلغ ناچیزی مصوب شد که آن هم تاکنون اختصاص نیافته است.
اکبری افزود: تاکداران این استان که بیشتر تک محصول هستند هم اکنون بشدت در تنگنا مشکلات اقتصادی قرار گرفته اند و نیاز به حمایت دارند.
تابستان امسال معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفته بود: تب برفکی افزون بر15 میلیارد ریال خسارت به صنعت دامداری این استان وارد کرده است که بر اثر آن 2 هزار و 450 راس دام تلف یا کشتار شدند.
همچنین معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفته است که سفیدک انگور سبب کاهش میزان تولید این محصول و واردکردن ۸۱۰ میلیارد ریال خسارت به تاکدارن استان شده است.

***ساز و کار بیمه در خراسان شمالی فراهم نشده است
این نماینده خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساز و کار بیمه در این استان فراهم نشده است گفت: باید این ساز و کار فراهم شود و در این حوزه تولید کننده ها باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی همچنین از رکود بازار محصولات کشاورزی نیز گلایه کرد و افزود: متاسفانه کشاورزان در زمان برداشت محصول با نبود بازار مواجه می شوند.

***شهرداریها حقوق کارگران را پرداخت نکرده اند
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعداد زیادی از کارگران شهرداری ها چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.
وی همچنین بر شتاب بخشی در اجرای طرح توسعه پتروشیمی2 یا 'جی تی پی پی' ( GTPP) تاکید کرد و گفت: 50 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح سرمایه گذاری مورد نیاز است.
اکبری افزود: با وجود اینکه هیچ مشکلی برای راه اندازی این طرح اشتغالزا وجود ندارد اما به مدت دو سال است که معطل مانده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار