کلاف سردرگم احیای باغ 33 هکتاری رامسر

احیای باغ 33 هکتاری رامسر به جای مانده از نسل باغ‌های ایرانی، در میان تعلل مسئولان همچنان مانند کلاف سردرگم است.
کد خبر: ۳۲۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 11 November 2016
 ایسنا، حسین سروری فرماندار رامسر در جلسه احیای باغ ۳۳ هکتاری در فرمانداری رامسر گفت: شهرداری توان مالی برای احیای باغ ۳۳ هکتاری ندارد و با توجه به نگاه و ضوابط حاکم بر این باغ با اتکا به منابع مالی داخلی نمی‌توانیم آن را احیا کنیم.
 
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی منابع و قوانین و مقررات و ضوابط خاصی معرفی نکرده است درحالی که آبروی این شهر و سازمان میراث فرهنگی در خطر است.
 
فرماندار رامسر تصریح کرد: این طرح باید با ورود بخش خصوصی سامان پیدا کند، ورود به این باغ باید به لحاظ اقتصادی برای سرمایه گذار منافعی داشته باشد از سویی معتقدیم باید قوانین و ضوابط بر باغ رعایت شود زیرا هدف احیای باغ است.
 
به گزارش ایسنا، رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری رامسر نیز اظهار کرد: باغ ۳۳ هکتاری عرصه ملی است و برای احیای آن بخش خصوصی باید وارد عمل شود زیرا هدف احیای باغ است.
 
حسین متاجی افزود: اولویت منافع بافت باغ به عنوان یک محصول و جاذبه در بعد گردشگری است و گونه‌هایی که در آن کاشتیم اولویت منطقه‌ای بوده و باید طرح‌ آنالیز شده و مصوبه‌اش را نیز در اختیار بگیریم.
 
شهردار رامسر نیز در این جلسه اظهار کرد: برای احیای این باغ نیاز به سرمایه بزرگی است که شهرداری از نظر اقتصادی منابعی برای آن در اختیار ندارد، شهرداری مالک باغ است و در حال حاضر آن را تمیز نگه می‌دارد.
 
نصرت اله کوزه‌گر افزود: باید با ایجاد نمایشگاه گل و گیاه  و پارک کودک و دیگر امکانات این باغ را احیا کرده اما ۸۰ درصد احیا آن به مسئله اقتصادی معطوف است.
 
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور و استان طرحی برای احیای باغ 33 هکتاری رامسر ارائه نکرده و دراین زمینه ضعیف عمل می‌کند.
 
شهردار رامسر گفت: مالکیت باغ را نمی‌توان به سرمایه‌گذار واگذار کرد زیرا امکان ثبت ملی اسکان و واگذاری آن وجود ندارد و امکان اسکان و سوله و سالن نیز در باغ نیست.
 
وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی رامسر باید هرچه زودتر احداث شود زیرا جوانان این شهر نیاز اساسی به آن دارند و در این زمینه باید دیدگاه‌ها به روز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار