امام جمعه موقت تهران:

علامه طباطبایی ذوب در قرآن و اهل بیت(ع) بود

امام جمعه موقت تهران گفت: علامه طباطبایی(ره) انسانی خودساخته و جلوه ای از نور حق تعالی و ذوب در قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.
کد خبر: ۳۲۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 12 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله کاظم صدیقی در نشست علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم خاطرنشان کرد: علما و بزرگان حوزه های علمیه همواره در برابر علامه طباطبایی(ره) خضوع و احترام مثال زدنی داشتند و ایشان از نظر علمی در رتبه بالایی قرار داشت. 

وی با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و شخصیتی علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: نگارش کتاب هایی همچون المیزان و تربیت شاگردانی که همه یاران امام و انقلاب بودند، همه از عشق و عبودیت علامه طباطبایی(ره) سرچشمه داشت و ایشان اینگونه مورد فضل و عنایت های الهی قرار گرفته بود. 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خداوند متعال عالم هستی را برای عالم شدن انسان خلق کرده است تا انسان مظهر خلیفه اللهی باشد، افزود: مسیر عالم شدن انسان و رسیدن به حقیقت عالم هستی، عبودیت و بندگی انسان در برابر پروردگار متعال است. 

وی با بیان این که انسان به امر خداوند متعال باید به تحصیل علم و کسب معرفت بپردازد، اظهار داشت: انسان برای رسیدن به مرتبه عبودیت، باید خداوند را مالک حقیقی همه هستی بداند و پروردگار با نزول قرآن این راه را برای بشر ترسیم کرده است. 

صدیقی، بزرگترین مانع برای کسب معرفت را نفس انسان و راه درمان آن را محبت دانست و گفت: قرآن برای همیشه معجزه الهی و جلوه کامل پرورگار متعال است و هرکجا جلوه گری کند، آنجا را دگرگون خواهد کرد. 

سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و نشست علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد. 

علامه سید محمدحسین طباطبایی در سال 1281 هجری شمسی متولد شد و در 24 آبان 1360 به دیدار حق شتافت؛ وی مفسر، فلیسوف، متکلم، فقیه، عارف، اسلام شناس و از تاثیرگذاران عالمان شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در سده 14 هجری شمسی بود؛ وی نویسنده تفسیر المیزان و کتاب ‌های فلسفی بدایه الحکمه و نهایه الحکمه، و اصول فلسفه و روش رئالیسم است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار