رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور:

شبکه اطلاع‌رسانی اورژانس در کشور ایجاد شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های روابط عموی اورژانس گفت: شبکه اطلاع‌رسانی اورژانس در کشور ایجاد شود.
کد خبر: ۳۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 09 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدامین صابری‌نیا صبح امروز در همایش مدیران روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور که در سالن باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: اهمیت روابط‌عمومی همین بس که سبب افزایش اطمینان بخشی مردم از خدمات ارائه دهنده می‌شود.

وی افزود: اگر ما خوب نتوانیم از خدمتی که در اورژانس به مردم ارائه گزارش کنیم، اطمینان مردم را از دست می‌دهیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور عنوان کرد: فعال شدن سایت‌های وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و مرکز فوریت‌ها از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفت اما هنوز در نقطه شروع کار قرار داریم.

صابری‌نیا خاطرنشان کرد: اگر ما نخواهیم مردم بفهمند که چه می‌کنیم، نباید از نارضایتی آنها ناراحت شویم چرا که ما اطلاع‌رسانی از خدماتمان برای آنها نداشتیم.

وی گفت: هیچ شخصی در کشور نمی‌داند که در اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستانی چه خدمتی ایجاد می‌شود و چنین کاری نیازمند ایجاد یک شبکه اطلاع‌رسانی در کشور است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات، ایرادها و کمبودها را هم باید به اطلاع مردم رساند.

صابری‌نیا با اشاره به اینکه در بعضی مواقع مردم می‌توانند به اورژانس کمک کنند، گفت: آرام بودن در بیمارستان‌ها، عدم ایجاد ترافیک در راه خودروی اورژانس از جمله این کمک‌هاست که اگر مردم اطلاع دقیقی از اهمیت کار داشته باشند، نسبت به آن اقدام می‌کنند.

وی افزود: انتقادپذیری خوب است در صورتی که انتقاد از روی آگاهی باشد چرا که اگر انتقاد از روی آگاهی باشد، سبب رشد مجموعه و فعالیت‌های آن می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور بیان کرد: کار دیگری که روابط عمومی می‌توانست انجام دهد، بحث ارائه مطالب آموزشی در سایت است.

صابری‌نیا خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که وبسایت ما 70 میلیون بازدید کننده داشته باشد و چنین چیزی نیازمند فعالیت بیشتر روابط‌عمومی است.

وی عنوان کرد: عدم هماهنگی و یکپارچگی بین روابط عمومی‌ها در کشور یکی از مشکلاتی است که در این راه وجود دارد و چنین اقدامی سبب می‌شود که ما نتوانیم اطلاعات درستی از فعالیت‌ها در کشور داشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: هر دانشگاه علوم پزشکی در کشور روابط عمومی و اطلاع‌رسانی درستی نداشته باشد، به مردم منطقه خودش ظلم کرده است.

صابری‌نیا گفت: دیدگاه‌های اعضای هیئت رئیسه، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی نسبت به توقعاتشان از اورژانس را باید بدانیم، چنین چیزی به دو دلیل انجام می‌شود که در درجه اول این دیدگاه‌ها در وبسایت‌ها وارد شود و در درجه دوم آموزشی مخفی به مسئولان داده می‌شود و آنها برای پاسخ دادن به این سوال اقدام به مطالعه در ارتباط با اورژانس می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنین موضوعی باید به صورت دستور کار برای روابط‌عمومی‌های اورژانس در سراسر کشور تدوین و به صورت کامل انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: ایجاد یک تفکر ماندگار مهمترین فعالیتی است که در ارتباط با حوزه روابط عمومی مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور باید مدنظر قرار گیرد.

صابری‌نیا ادامه داد: داستان نویسی و طنز نویسی در فعالیت‌های روابط عمومی اورژانس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با توجه به آن، میزان جذب مطالعه کنندگان وب سایت اورژانس را افزایش دهیم.

وی گفت: توجه به رتبه‌بندی پرسنل، استراحت و تفریح آنها از دیگر مواردی است که باید در مجموعه مد نظر قرار گیرد و اطلاع‌رسانی آن توسط وب‌سایت انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور عنوان کرد: بازخورد این همایش باید تشکیل یک کمیته اطلاع‌رسانی کشوری باشد و در هر نشست برنامه‌های ماهانه اورژانس کشور را تدوین نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار