صدور 154 مجوز برای صنایع تبدیلی و تکمیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: از سال گذشته تا پایان مهرماه امسال، 154 مجوز تاسیس برای صنایع تبدیلی و تکمیلی در قم صادر شده است.
کد خبر: ۳۲۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 15 November 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی به عملکرد مدیریت صنایع کشاورزی استان قم اشاره کرد و افزود: همچنین 76 فقره پروانه بهره‌ برداری نیز صادرشده است.

وی به تشریح اولویت‌های سرمایه ‌گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی پرداخت و گفت: نتایج مطالعات گوناگون در کشورهای توسعه ‌یافته و درحال ‌توسعه بیانگر این است که در این کشورها بین درآمد کشاورزی و سطح توسعه‌ یافتگی آن‌ ها ارتباط مستقیم و معنی ‌داری وجود دارد.

وی افزود: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به ‌ویژه صنایع غذایی در قطب‌ های تولید محصولات کشاورزی می ‌تواند ضمن تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده ‌ای کشاورزی، موجب ارتقاء سطح بهره ‌وری، ایجاد ارزش ‌افزوده، افزایش درآمد بهره ‌برداران، توسعه بخش کشاورزی، ایجاد فرصت‌های شغلی و کنترل روند مهاجرت بی ‌رویه روستاییان به شهرها، توسعه صادرات بخش کشاورزی و درنهایت باعث تحقق امنیت غذایی کشور شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس با بررسی‌ های صورت گرفته اولویت ‌های سرمایه‌ گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در سال جاری در استان قم تدوین و اعلام ‌شده است.

طلایی افزود: بسته‌ بندی و فرآوری تخم ‌مرغ، انجماد، بسته ‌بندی و فرآوری گوشت قرمز و سفید، تبدیل ضایعات کشتارگاهی، درجه‌ بندی و بسته ‌بندی و فرآوری انواع سبزیجات، صیفی‌ جات و محصولات گلخانه ‌ای، تولید انواع ترشی ها، خشک ‌کردن، پودر، منجمد و سایر موارد ازجمله اولویت‌ های جهاد کشاورزی قم در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی به شمار می‌ آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: درجه ‌بندی و بسته ‌بندی و فرآوری انواع میوه‌ ها به ‌ویژه انار و انگور، تولید مربا، خشک ‌کردن، درجه ‌بندی، پودر و همچنین بسته ‌بندی و فرآوری انواع خشکبار و آجیل به ‌ویژه پسته، بسته‌ بندی و فرآوری گیاهان دارویی از دیگر اولویت‌ های این سازمان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال جاری است.

طلایی، احداث انواع سردخانه با اولویت سردخانه با اتمسفر کنترل ‌شده را از دیگر اولویت ‌های این سازمان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و بیان داشت: فرآوری نباتات علوفه ‌ای و تولید کودهای آلی به ‌جز ورمی کمپوست، بر اساس نیاز استان و با در نظر گرفتن واحدهای در دست احداث و میزان مواد اولیه در استان جزء اولویت‌ های دیگر محسوب می شود.

وی تصریح کرد: طرح ‌های صنایع تبدیلی در مناطق ویژه اقتصادی با تاکید بر صادرات، طرح‌ های صنایع تبدیلی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، توسعه و تکمیل زنجیره‌ های تولید صنعت طیور با هماهنگی کارگروه زنجیره مذکور و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع مربوط به کشاورزی از جمله اولویت ‌های دیگر در سال جاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار