اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در یزد

طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی بز و گوسفند به منظور کنترل وپیشگیری بیماری تب برفکی گوسفند وبز به صورت رایگان در استان یزد بزودی اجرا می شود .
کد خبر: ۳۲۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 16 November 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل دامپزشکی استان یزدگفت : به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی و جلوگیری از وقوع تبعات سوء این بیماری در صنعت دامپروری و حفظ منابع دامی، طرح سراسری و رایگان واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز در استان یزد از اول آذر ماه در واحدهای روستایی و عشایری توسط  بیست وهشت اکیپ بخش دولتی و خصوصی اجرا می‌شود که در طی آن بیش از چهارصد  هزار راس گوسفند و بز واکسینه خواهند شد.

 دکتر علی‌اکبر حداد‌زاده افزود بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری های ویروسی واگیر دام گاو، گاومیش، گوسفند و بز  در صورت وقوع و اپیدمی، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌سازد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی  تب شدید، ایجاد تاول بر روی دهان و سم دام و کاهش شدید تولیدات دام را جزو بارزترین علائم بیماری تب برفکی دانست و گفت: در صورت مشاهده کانون های بیماری به منظور جلوگیری از شیوع آن، ضمن اطلاع به شبکه دامپزشکی محل و ضد عفونی جایگاه، باید از تردد بی مورد افراد به محل دامداری و حمل و نقل دام خودداری نمود. همچنین بعد از انجام واکسیناسیون تا حداقل دوهفته لازم است هیچ گونه جابجایی دام صورت نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار