خدمات رایگان اورژانس هوایی بوشهر

رئیس اور‌ژانس و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: اورژانس هوایی استان بوشهر در هر لحظه آماده انجام مأموریت است و خدمات این اورژانس رایگان است به‌گونه‌ای که هزینه آن وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۳۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 10 May 2015
تابناک بوشهر: عبدالرحیم دادجو ظهر امروز در نشست با مسوولان علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه اورژانس هوایی نقش مهم و موثری در ارائه خدمات به حادثه دیدگان داشته است اظهار داشت: استان بوشهر از استان‌های مهم و استراتژ‍یک کشور است به‌گونه‌ای که در این استان امکانات و طرح‌های مهم ملی و بین‌المللی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه مرداد پارسال قرار بود همزمان با 13 استان دیگر اورژانس هوایی در بوشهر آغاز به کار کند افزود: سبب صادر نشدن مجوز پرواز، اورژانس هوایی در استان بوشهر در آن زمان راه‌اندازی نشد.

رئیس اور‌ژانس و فوریت‌های پزشکی استان بوشهربا بیان اینکه اواخر سال قبل اورژانس هوایی استان بوشهر فعال شد خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته بر اساس موافقت نامه وزارت بهداشت با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یک فروند بالگرد برای امداد هوایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفت و این اورژانس فعالیت خود را آغاز کرد.

دادجو با اشاره به اینکه از زمان فعال شدن اورژانس هوایی بوشهر 2 ماموریت انجام شده افزود:از زمان فعالیت اورژانس هوایی بوشهر دو مأموریت انجام شده که دو مورد مصدومیت ناشی از سوختگی از بوشهر به گناوه منتقل کرده است.

وی راه اندازی اورژانس هوایی را برای استان بوشهر که دارای نقاط حادثه خیز بسیاری است ضروری عنوان و تصریح کرد: بالگرد اورژانس هوایی بوشهر در هر لحظه آماده انجام مأموریت است و هزینه آن را وزارت بهداشت پرداخت می‌کند و خدمات آن برای بیمار رایگان است.

رئیس اور‌ژانس و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بالگرد اورژانس هوایی بوشهر قابلیت حمل سه بیمار همزمان را دارد افزود: این بالگرد که هم اکنون درفرودگاه منطقه دوم نیروی دریایی ارتش مستقر است بنا به تشخیص ستاد هدایت اورژانس  پرواز انجام می‌دهد و در شرایط خاص و بحرانی قابلیت حمل سه بیمار را دارد.

دادجو کاهش مرگ و میر و انتقال سریع مصدومان از محل حادثه به نزدیکترین مراکز درمانی را از جمله اهداف راه اندازی اورژانس هوایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی در 14 استان کشور فعال است تصریح کرد: مسافت تحت پوشش این بالگرد 150 کیلومتر از شمال به دیلم و از جنوب به کنگان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار