تجلیل از فعالان عرصه پیشگیری از کودک آزاری

همایش پیشگیری از کودک آزاری روز شنبه با حضور مسئولان دادگستری، دادگاه خانواده قم و جمعی از خانواده های جامعه هدف در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 26 November 2016
به گزارش تابناک قم، دبیر همایش پیشگیری از کودک آزاری در حاشیه این همایش با بیان ضرورت توجه به موضوع کودک آزاری به عنوان یک آسیب اجتماعی گفت: کودکان دارای حق حیات هستند و از شعور و درک بالایی نسبت به مسائل برخوردار هستند که باید از نظر جسمی و روانی مورد حمایت خانواده و جامعه قرار بگیرند.

حسین ملکی افزود: کودک آزاری شامل جسمی، عاطفی، بی توجهی و غفلت و سوء استفاده های جنسی از کودک است که متاسفانه برخی از عوامل همچون ناآگاهی والدین و مشکلات اقتصادی و اعتیاد و بیماری های روانی و مشکلات خانوادگی و ...زمینه کودک آزاری را به وجود می آورد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهم ترین راهکاری است که می توان خانواده و کودک را در پیشگیری از کودک آزاری مصون داشت.

گفتنی است؛ در این همایش موضوعاتی همچون انواع کودک آزاری، نقش مشاوره و مددکار در کاهش کودک آزاری، بررسی صلاحیت والدین در حضانت کودک، اهمیت آموزش خانواده ها در جلوگیری از کودک آزاری در محیط های اجتماعی، جایگاه اورژانس اجتماعی در مقابله با این پدیده و ...مورد ارزیابی قرار گرفت. 

همچنین در این همایش از فعالان عرصه پیشگیری از کودک آزاری در قم، پرسنل اورژانس اجتماعی و دکتر علیرضا آقا یوسفی دانشیار و متخصص روانشناسی و بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به عنوان فعال حوزه پیشگیری از کودک آزاری در قم، تجلیل شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار