انتقاد یک مرجع تقلید از وزیر خارجه انگلیس

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال تداوم بحران در سوریه هستند زیرا پایان جنگ منافع آنها را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۳۴۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 11 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار جانشینان فرماندهان رده‌های نیروهای انتظامی و معاونان ستادی و معاونان مرزبانی کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید برای حفظ عزت مسلمانان تلاش شود، گفت: اصولی در فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد که رعایت آن باعث عزتمندی مسلمانان می‌شود.

وی ایمان به خدا را از جمله اصول نام برد که موجب توکل به خدا و پیشبرد اهداف می‌شود و ادامه داد: علم از دیگر اصول است و بر هر زن و مرد مسلمان واجب است که به دنبال علم آموزی باشد.

این استاد برجسته حوزه، عقل و بصیرت را از دیگر اصول عنوان و بیان کرد: عقل به معنای تمیزی حق از باطل است و علم بدون عقل و بصیرت در برخی از مواقع می‌تواند خطرناک باشد.

وی ادامه داد: حکومت و داشتن نظام قدرتمند از دیگر اصولی است که مسلمانان باید از آن بهره‌مند باشند تا در زمینه اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای آنان تدبیر داشته باشد و پیامبر اسلام(ص) از همان ابتدا به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند.

آیت الله نوری همدانی وحدت و اتحاد و داشتن قوای نظامی قوی را از دیگر اصول عنوان و تأکید کرد که قوای نظامی علاوه بر ایجاد امنیت داخلی می‌تواند در برابر دشمنان خارجی ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای غربی به صدام کمک می‌کردند، بیان داشت: با وقوع انقلاب بسیاری از کشورها سعی داشتند چراغ انقلاب را خاموش کنند اما مردم ایران در برابر آنها ایستادگی کردند.

ماجرای پاسارگاد ریشه‌یابی شود

این مرجع تقلید به حادثه پاسارگاد اشاره و بیان کرد: یک لحظه غفلت باعث شد تا جمعیت بسیاری در پاسارگاد دور هم جمع شوند و شعارهایی علیه اسلام و نظام و انقلاب سر دهند که این ماجرا باید ریشه یابی شود که چرا این اتفاق افتاد و این عده توانستند چنین اقدامی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به سخنان وزیر امورخارجه انگلیس، گفت: انگلستان تا چند وقت قبل در کشور ما حتی سفارتخانه هم نداشت، اکنون در جمع حکام عرب سخن از برخورد با ایران می‌زند و از کشورهای عربی حمایت می‌کند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه این کشورها از دست ایران عصبانی هستند زیرا ایران کشوری است که زیر سلطه کشورهای غربی نرفته است، افزود: کشورهای عربی هم بیداری مردم را حس کرده‌اند و چون می‌دانند که حکومت آنها رو به پایان است و پشتوانه مردمی ندارند سعی کرده‌اند تا با پول نفت و ثروت‌های بادآورده حمایت کشورهای غربی را برای حفظ حکومت کسب کنند.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از سخنان وزیر خارجه انگلیس، وزیر خارجه آمریکا هم طی سخنانی به ایران حمله می‌کند، ادامه داد: باید به دنبال این باشیم که این افراد چرا چنین سخن‌هایی علیه ایران بر زبان می‌آورند.

وی افزود: اینها کشورهایی هستند که در سوریه از تروریست‌ها حمایت کرده و جنگ‌های نیابتی را راه‌اندازی کردند و به دنبال این هستند که بحران سوریه را تشدید کرده و از پایان ناآرامی‌ها نگرانند زیرا پایان این جنگ به ضرر اسرائیل و آمریکا است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار