اعتراض شدید هنرمندان بنگلادشی به سریال ترکیه

نخستین دلیل انتقاد انها رواج یافتن فساد جنسی و افزایش میزان طلاق در این کشور در اثر تصاویر جنسی شایعی است که در این سریال به تصویر آمده است. این هنرمندان معتقدند مسائل جنسی به وفور در صحنه های این فیلم وجود دارد و باعث فرو ریختن قبح مساله طلاق بین زوج های بنگلادشی می شود.
کد خبر: ۳۴۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 13 December 2016
سرویس بین الملل تابناک تبریز؛ بنگلادش کشوری مسلمان  در جنوب شرقی آسیا و در همسایگی هند است. پایتخت آن داکا و جمعیت آن ۱۴۸ میلیون نفر است. این کشور که پیش از این پاکستان خاوری نام داشت در پی جنگ آزادی‌بخش بنگلادش، در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۷۱ به کمک هند از پاکستان باختری( امروزی) جدا شده و کشوری جداگانه شد. ۸۹٫۷ درصد از مردم بنگلادش مسلمان و اکثریت آن‌ها سنی‌مذهب هستند.
 
از آنجا که اسلام از نظر تاریخی توسط صوفیان به بنگلادش آورده‌شد پیروان طریقت‌های صوفی هم‌چون دیوبندی و اهل حدیث نیز در این کشور حضور درخور توجهی دارند.
 
این کشور بازار محصولات فرهنگی هند و چند کشور مسلمان محسوب می گردد. از سال قبل که پخش سریال سلطان سلیمان در این کشور آغاز شده است، بازیگران و هنرمندان این کشور ناچار به واکنش در برابر پخش این سریال شده اند.

اعتراض هنرمندان به سریال ترکیه ای
 
این هنرمندان دلیل اعتراضات خود را عمدتا دو مساله می دانند. نخستین دلیل انتقاد انها رواج یافتن فساد جنسی و افزایش میزان طلاق در این کشور در اثر تصاویر جنسی شایعی است که  در این سریال به تصویر آمده است. این هنرمندان معتقدند مسائل جنسی به وفور در صحنه های این فیلم وجود دارد و باعث فرو ریختن قبح مساله طلاق بین زوج های بنگلادشی می شود.
 
دومین دلیل عمده این انتقادها کسادی بازار کانالهای تلویزیونی خصوصی بنگلادش هاست.
 
یکی از کارگردانان معروف این کشور در مصاحبه با روزنامه ها گفته است میلون دلار بخاطر پخش این سریال از نوامبر 2015 در بنگلادش از دست داده ایم. چون مردم دیگر رغبتی برای مشاهده فیلم های کانالهای خصوصی  تلویزیون ندارند.
 
این سریال زندگی سلطان سلیمان پادشاه قرن 16 عثمانی و نحوه ارتقای سلطنت عثمانی در این دوره زمانی را روایت می کند.
 
البته گفتنی است که در سریالهای ساخت ترکیه ، یکی از روش های جذب مخاطب ، استفاده از جذابیت های جنسی بازیگران نقش های هنری است. هرچند از این جذابیت ها  برای جذب مخاطب  بازیگران نقش های مذهبی و تاریخی هم بهره برداری می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار