آغازعملیات مرکزفناوری پژوهشکده رصدخانه

تابناک: عملیات اجرایی مرکز فناوری و مدیریت رصدی پژوهشکده رصدخانه ملی دانشگاه کاشان در محل پژوهشکده اسانس های طبیعی این دانشگاه در شهر قمصر به زمین زده شد.
کد خبر: ۳۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، مدیر طرح رصدخانه ملی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد این مرکز پژوهشی در نزدیکی رصدخانه ملی، گامی در راستای توسعه علمی و پژوهشی و ارتباطات بین المللی است.

رضا منصوری به تحولات علمی ایران پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: رصدخانه ملی نیز به منظور ایجاد زمینه های مناسب برای جذب دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و نشر و ترویج یافته های علمی تاسیس شده است.

رییس دانشگاه کاشان نیز یکی از رسالت های این دانشگاه را بین المللی کردن و ارتقاء این دانشگاه در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این پژوهشکده در دو فاز در زمینی با مساحت هفت هزار مترمربع و زیر بنای سه هزار متر مربع با اعتباری افزون بر 35 میلیارد ریال در مدت 30 ماه ساخته می شود.

عباس زراعت با اشاره به اینکه دانشگاهها در افق 1404 باید به منظور جایگزین شدن پژوهش های دانش محور به جای سیستم فعلی از وضعیت آموزشی خارج شوند و رسالت پژوهشی را ادامه دهند، تصریح کرد: بر این اساس درصدد هستیم که دانشگاه کاشان را به اندیشگاه تبدیل کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار