لاریجانی:عوام فریبی از آفت‌های دانش است

تابناک: مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی گفت: باید از عوامل مختلف عوام فریبی که از عوامل و آفت‌های دانش است خودمان را مصون کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از سایت اطلاع رسانی دانشگاه کاشان، محمد جواد لاریجانی در جمع استادان دانشگاه کاشان، توان و بنیه علمی این دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: توجه به سرمایه گذاری در علوم پایه، بین‌المللی شدن، توجه ویژه به جوانان، نوآوری و گردآوری چرخه دانش، تکنولوژی، صنعت و سرمایه گذاری پنج راهکار مهم در توفیقات علمی است.

وی سرمایه گذاری در علوم پایه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در علوم پایه باید با سخاوت سرمایه گذاری کرد و کارها و تحقیقات علمی باید در سطح بین‌المللی قابل عرضه باشد و به طور مداوم ارتباطات علمی با دیگر کشورها برقرار شود.

مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی، علم بدون مرز را به استادان دانشگاه توصیه کرد و گفت: باید تولیدات خوب و متناسب با شاخص‌های بین‌المللی ارائه کرد.

لاریجانی با بیان اینکه جوانان بهترین قسمت سرمایه‌گذاری هستند، خاطر نشان کرد: باید سعی شود تا چرخه دانش، تکنولوژی، صنعت و سرمایه‌گذاری در ردیف یکدیگر قرار گیرد.

وی، آقایی عالم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در دانشگاه باید اهل علم، آقا باشند که این امر موجب برکت و پیشرفت‌های علمی می‌شود.

مدیر پژوهشگاه دانش‌‌های بنیادی کمک به مراکز علمی پژوهشی را یکی از اهداف این پژوهشگاه دانست و افزود: رصدخانه دانشگاه کاشان یکی از طرح‌های بسیار بزرگ و سفره با برکت علمی است.

لاریجانی شروع عملیات اجرایی مرکز فناوری و مدیریت رصد پژوهشکده رصدخانه ملی در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان را گامی مثبت در راستای ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی محققان دانست و ابراز امیدواری کرد دانشگاه کاشان با توجه به پتانسیل‌های مثبت به عنوان یکی از مراکز توسعه علمی در کشور مطرح شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار