عملیات اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهر "بمپور"

رئیس اداره آبفای شهرستان سراوان از 700 متر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهر "بمپور" خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱ 21 December 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط‌عمومی اداره آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا بهشتی از 700 متر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهر "بمپور" خبر داد.

رئیس اداره آبفای شهرستان سراوان افزود: 450 متر اصلاح و 250 متر توسعه در شبکه آب و فاضلاب شهر "بمپور" و حومه آن انجام شده است. با اجرای این طرح‌ها توانسته‌ایم افت فشار شبکه آب در خیابان‌های طالقانی، آزادگان، وحدت و سرباز را رفع کنیم.

بهشتی ادامه داد: همچنین با ساخت 5 حوضچه‌ شیرآلات آب در نقاط حساس شهر "بمپور" می‌توانیم مدیریت بهتری در تنظیم فشار، توزیع مناسب آب و جلوگیری از هدر رفت آب در زمان حادثه انجام دهیم.

مصرف آجیل‌های شور در شب یلدا برای بیماران فشار خون ممنوع

مهدی طباطبایی اظهار داشت: برای پذیرایی شب یلدا به جای غذاهای چرب و شیرین و پرنمک مانند انواع شیرینی­ها و آجیل شور و تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای، از میوه­‌های تازه و مغزهای بی­‌نمک مانند پسته، بادام، فندق، بادام­ زمینی و سایر مغزهای غیرشور استفاده شود و با توجه به اینکه تنقلات و خوراکی‌های شب یلدا حاوی مقادیر زیادی کالری است بنابراین لازم است مردم نکات تغذیه‌ای  را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به برخی بیماران مانند بیماران کلیوی و دیابتی توصیه کرد بهتر است از قندهای ساده، انواع مغزها و شیرینی‌ها به مقدار تجویز شده در برنامه غذایی آنها استفاده کنند و افرادی که دارای تری گلیسیرید خون بالا هستند، بهتر است از مصرف مغزهای چرب مانند پسته، بادام و گردو خودداری کنند.

طباطبایی تصریح کرد: شیرینی‌ها، کاکائوها و شکلات‌های دارای انرژی و چربی بالا هستند، بهتر است که در ترکیب مواد خریداری شده شب یلدا کمتر از آنها انتخاب شود. مصرف میوه سبب برآورده‌شدن نیازهای بدن به مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف می‌شود و بهتر است از میوه‌هایی مانند انار و هندوانه که  سرشار از ویتامین C، است، استفاده شود.

کسب 10 عنوان برتر توسط کانون‌های فرهنگی دانشگاه زابل

ششمین جشنواره ملی کانون‌‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه‌‌های سراسر کشور با حضور 130 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور و شرکت بیش از یک هزار و 100 کانون فرهنگی، هنری اجتماعی به مدت سه روز در دانشگاه "امیر کبیر" برگزار شد.

در این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد دانشگاه زابل با کسب 10 عنوان برتر توسط همه کانون‌های فرهنگی توانسته جایگاه سوم این دوره از جشنواره را پس از دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علامه طباطبایی کسب کند.

کانون‌های فرهنگی دانشگاه زابل در این رقابت با کسب 10 عنوان برگزیده در بخش‌های مختلف، رتبه سوم کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری کشور را کسب کردند.

در این جشنواره کانون فرهنگی، اجتماعی  موسیقی، تئاتر، شعر و ادب، فیلم و عکس، محیط زیست، هنر‌های تجسمی، و 3 کانون بین کانونی شامل کارآفرینی، همای رحمت، نجوم موفق به کسب رتبه شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار