آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد

طبقه‌بندی علوم حوزوی برای تربیت متخصص

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، خواستار تربیت علمی طلاب در رشته های تخصصی متناسب با استعداد و ظرفیت های آنان شد و تحقق این مساله را دارای برکات بسیار دانست.
کد خبر: ۳۴۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 21 December 2016
به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، بر لزوم تقویت رشته های تخصصی در حوزه نیز تاکید کرد تا حوزویان بتوانند در عرصه های گوناگون پاسخگوی نیازها و مشکلات باشند.

آیت الله نوری همدانی افزود: در حوزه خوب است علوم طبقه‌بندی شود، یک نفر نمی‌تواند در تمام علوم تخصص پیدا کند، بلکه می‌تواند در یکی از علوم صرف و نحو، تفسیر، کلام و امامت متخصص باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) شاگردان خود را طبقه‌بندی کردند که هر یک از علمای شریعت هستند، باید در نظر داشت علمای شریعت منحصر به فقها نیستند، بلکه کسانی هستند که در یک رشته از علوم تخصص پیدا کردند که ارتباط با اسلام، تاریخ اهل بیت(ع) و... دارد.

آیت الله نوری همدانی معارف فرهنگی اسلام را بسیار گسترده و جامع دانست و خاطرنشان کرد: استخراج و تبیین این معارف وظیفه عالمان شریعت است.

وی ادامه داد: هر کسی در هر فنی ارتباط با اسلام پیدا کند، متخصص است، اسلام معارف فرهنگی وسیع دارد، برخی اوقات علما متخصص فقهی نیستند ولی کارشان ارتباط با اسلام دارد، بنابراین مقصود از علمای شریعت تنها فقها نیست نمی‌توانیم مفسران و کسانی که عمر خود را در نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه صرف کردند، کنار بگذاریم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از شخصیت مرحوم حضرت آیت الله بروجردی، ایشان را مرجعی منحصر به فرد و شمع محفل علم و دانش دانست و خاطراتی از آن عالم فقید نقل کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار