انجام بیش از ۱۵۰۰ عملیات توسط آتش نشانان کرمانشاهی طی امسال

کرمانشاه- مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه از انجام یک هزار ۵۱۵ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان کرمانشاهی طی ۹ ماهه سپری شده از امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 24 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،حجت الله جهانبخشی در خصوص تعداد عملیات های انجام شده توسط آتش نشانان کرمانشاهی طی ۹ ماهه سپری شده از امسال گفت: در مجموع طی این مدت یک هزار و ۵۱۵ عملیات امداد و نجات توسط نیروهای جان بر کف آتش نشانی کرمانشاه انجام شده است.

وی افزود: بیشترین عملیات های در حوزه آتش سوزی ها و حوادث از نظر علت حادثه، مر بوط به آتش سوزی های ناشی از بی احتیاطی و سهل انگاری با ۵۲۸ مورد است.

**وقوع ۲۵۲ مورد آتش سوزی در مزارع کشاورزی

مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه اشاره ای نیز به آمار آتش سوزی های رخ داده طی این مدت داشت و گفت: از نظر مکانی بیشترین آمار پس از گزارشات رسیده از زمین های متروکه و خالی با ۳۹۴ مورد، مربوط به آتش سوزی در مزارع کشاورزی با ۲۵۲ مورد است.

وی افزود: هم چنین طی این مدت۱۶۲ مورد آتش سوزی مربوط به منازل مسکونی، ۱۵۶ مورد آتش سوزی در باغات و پارک ها، ۱۳۱ مورد مربوط به وسایل نقلیه (انفجار منجر به آتش سوزی)، ۱۰۹ مورد مراکز زباله و ضایعات و ۷۲ مورد در مراکز تجاری گزارش شده است که بیشترین آمار عملیات های ۹ ماهه اخیر را به خود اختصاص داده اند.

جهانبخشی، با یادآوری اینکه بیشترین علل آتش سوزی ها مربوط به بی احتیاطی و سهل انگاری با ۵۲۸ مورد بوده است گفت: حوادث ناشی از برق با ۱۶۱ مورد، حوادث ناشی از گاز با ۸۸ مورد، حوادث و آتش سوزی های عمدی با ۴۱ مورد، حوادث با علل نامعلوم با ۴۰ مورد و حوادث ناشی از مایعات قابل اشتعال با ۳۸ مورد در رده های بعدی علل آتش سوزی و حوادث ۹ ماهه سپری شده از امسال قرار دارند. هم چنین ۵۹۹ مورد از حوادث نیز در اثر سایر عوامل طبیعی، ترکیبات شیمیایی و...رخ داده است.

وی  در خصوص آمار آسیب دیدگان و نجات یافتگان حوادث مذکور نیز گفت: مجموعا ۸۸۱ فرد در عملیات های مذکور مجروح شده یا نجات یافته اند که از این تعداد ۲۲۲ نفر مجروح شده، ۶۱۶ نفر نجات یافته و ۳۷ نفر فوت شده اند. هم چنین در عملیات های مذکور ۶ آتش نشان مجروح شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار