ایرانیها ۲.۵ برابراستاندارد نمک استفاده میکنند

کد خبر: ۳۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 13 May 2015
رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایرانیها ۲.۵ برابر استاندارد و مصرف نمک مصرف می کنند خواستار فرهنگ سازی برای کاهش مصرف نمک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول دیناروند ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش معاونین دارو و غذای سراسر کشور در هتل سالاردره ساری اظهار داشت:ایرانیان دو و نیم برابرتوصیه شده نمک مصرف می کنند که باید ذائقه مردم اصلاح و سلامتی بر ذائقه و علاقه ترجیح داده شود.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با بیان اینکه به طور سنتی و تاریخی  همواره تمرکز برروی ایمنی غذا بوده است افزود: لازم است که برنامه امنیت غذایی با محوریت کشوری برای تهیه غذای سالم مردم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: پایین بودن اسید چرب ترانس، مصرف کم نمک و شکردر غذاها از موارد بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود و در صنایع غذایی اجرا گردد.

دیناروند با اشاره به اجرای نهضت کاهش اسید چرب ترانس افزود:اسید چرب ترانس سم کشنده ای است که هر درصدی از این ترانس کم شود به همان میزان بیماریهای قلب و عروق نیز کاهش می یابد.

معاون وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: مجوز بهداشت به  مواد غذایی ناسالم داده نمی شود و تمام کالاهای برچسب دار نیز درسطح بازار چک می شوند تا تولید کننده برای تولیدش بروکراسی را رعایت کند.

دیناروند با اشاره به این که قاچاق کالا به طور کلی و برای کالاهای مختلف در ایران انجام می شود گفت: ما از این موضوع رنج می بریم و یک پدیده خطرناک برای کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که ستاد مبارزه با قاچاق دارو و ارز در حوزه سلامت تشکیل شده است افزود: قاچاق کالاهایی که با سلامت مردم در ارتباط هستند به کشور صدمه نمی زنند بلکه به سلامت مردم اسیب می رسانند.

وی از کمترین میزان  قاچاق در حوزه دارونام برد و افزود:قاچاق مکملها و مواد آرایشی بیشترین میزان قاچاق کشور هستند.

وی در خصوص نظارت بر مواد غذایی سوسیس و کالباس و ارزش غذایی این فراوده غذایی گفت: نظارت وجود دارد ممکن است برخی افراد زیر زمینی تخلف هم انجام دهند اما با متخلفان برخورد سخت خواهد شد.

معاون وزیربهداشت و درمان تاکید کرد: سوسیس و کالباس نباید تبدیل به یک رژیم غذایی  ثابت شود و باید میزان مصرف آن کاهش یابد.

وی مردم را از خوردن غذاهای فرایند شده منع کرد و متذکر شد :در این مواد غذایی به دلیل نظارتهای سازمان بهداشت مجاز به استفاده از خمیر مرغ نمی باشند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار