سوادآموزی در قزوین با رشد مطلوبی همراه است

مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک استان قزوین با اشاره به درصد پیشرفت سوادآموزی نسبت به سال‌های گذشته گفت: در این استان سوادآموزی نسبت به سال‌های گذشته رشد مطلوبی داشته که قابل ستایش است.
کد خبر: ۳۴۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، شمس‌الله غلامی در جشنواره غذاهای سنتی، صنایع یادگیری و مهارت‌های سوادآموزی مراکز یادگیری محلی که همزمان با سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی در مدرسه شکیبا شهر اقبالیه برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه سوادآموزی این موضوع را از نگاه و فرمان تاریخی امام خمینی‌(ره) تشریح کرد و اظهار داشت: این فرمان از جمله اقدامات مدبرانه و حکیمانه امام راحل بوده و آثار و نتایج فراوانی به همراه داشته است به طوری که این ارگان‌ها و نهادها کامل‌کننده انقلاب هستند.

وی عنوان کرد: تشکیل نهضت سوادآموزی هم همانند بسیاری از نهادها و ارگان‌های کشور از ثمرات انقلاب اسلامی بوده که تحولی بزرگ در کشور پدید آورده است.

مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک استان قزوین با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در جامعه افزود: مقام معظم رهبری تأکید کردند، باید ترتیبی داده شود که گذراندن دوره ابتدایی برای همه واجب باشد.

غلامی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی بین میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد، تصریح کرد: میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان دو موضوع مهم و اثرگذار بر یکدیگر است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

این مسؤول به درصد پیشرفت سوادآموزی استان قزوین نسبت به سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این استان از لحاظ سوادآموزی نسبت به سال‌های گذشته رشد مطلوبی داشته که قابل ستایش است.

مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک استان قزوین یادآور شد: پیشرفت علم و دانش در بین دانش‌آموزان موجب توسعه و تقویت کشور در تمام عرصه‌ها به ویژه حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار