اعزام تیم درمانی به مراوه تپه برای رسیدگی به عشایر فاروج

فرماندار فاروج گفت: تیم 4 نفره (پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط) پزشکی درمانی از اعضای بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت شهرستان برای رسیدگی به عشایر شهرستان به مراوه تپه اعزام شدند.
کد خبر: ۳۵۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 27 December 2016
هادی رجائی نیا روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگاران اظهار داشت: این تیم به مدت 4 روز در مناطق عشایری مراوه تپه در استان گلستان برای ویزیت رایگان عشایر شهرستان حضور دارند.
وی افزود: این تیم از زمان حضور تاکنون 220 ویزیت پزشکی، 150 مورد تزریقات، 10 مورد دارویاری داشته اند.
رجائی نیا از 50 مورد بیماریابی فشار خون و10 مورد بیماریابی دیابتی از سوی تیم پزشکی خبرداد وگفت: وضعیت بهداشت محیط منطقه بررسی وخدمات لازم ارائه شد.
وی گفت: ویزیت مادران باردار، ارائه 35 مورد خدمات تنظیم خانواده ،ارائه مکمل های دارویی برای کودکان زیر 2سال و واجدین شرایط دریافت خدمات پیش از بارداری ، 18مورد شناسایی و درمان بیماریهای زنان برای زنان همسردار عشایر از سوی مامای تیم انجام شد.
رجائی نیا اقدامات آموزشی را از دیگر برنامه های تیم اعزامی عنوان کرد وافزود: جلسات آموزشی متناسب با مشکلات بهداشتی مشاهده شده تا پایان روز حضور تیم اعزامی برگزار می شود.
وی گفت: اقلام دارویی مورد نیاز از شهرستان تامین وبه منطقه عشایری انتقال داده شده است.
فرماندار فاروج با قدردانی از تلاش های امور عشایر شهرستان وشبکه بهداشت برای اجرای این طرح طی سال در خصوص خانوارهای عشایری گفت: در بازدید انجام شده از این منطقه نیاز سنجی ها انجام شده است تا خدمات به تناسب آن طی زمان حضور عشایر در این منطقه ارائه شود.
از 820 خانوار عشایری شهرستان 550 خانوار با یک هزارو 800 نفر جمعیت در منطقه مراوه تپه استان گلستان به سر می برند .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار