فتنه‌گران در سال ۸۸ خیانت بزرگی به ملت کردند

یکی از مراجع تقلید گفت: سال ۸۸ عده‌ای عناصر فتنه، چراغ سبز به آمریکا نشان دادند و به این وسیله راه نفوذ آنان را ایجاد کردند این خیانت بزرگی بود که دود آن به چشم ملت رفت.
کد خبر: ۳۵۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 28 December 2016

به گزارش تابناک : آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه که در دفتر این مرجع تقلید برگار شد، ‌ با اشاره به فرارسیدن سالروز ۹ دی‌ماه اظهار داشت: ما نباید در طول انقلاب اسلامی جریان‌هایی همچون فتنه ۹ دی را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: در آن سال، عده‌ای عناصر فتنه در داخل کشور، چراغ سبز به آمریکا و دشمنان اسلام نشان دادند و به این وسیله راه نفوذ آنان را ایجاد کردند؛ این خیانت بزرگی بود که دود آن به چشم ملت رفت.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه در زمان فتنه حق و باطل درهم می‌آمیزند، اظهار داشت: ما همواره باید مراقب فتنه باشیم و فتنه همیشه در کمین انسان‌ها است و درحال حاضر نیز می‌بینیم که در استان فارس عده‌ای فتنه گر در پارسارگاد جمع شدند و شعارهای زمان شاه را تکرار کردند.

فقها باید به نیازهای دنیا پاسخگو باشند

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصول طلبگی بیان داشت: اولین اصول در طلبگی داشتن اخلاص است زیرا بدون آن نمی‌توان پیشرفت کرد.

وی اظهار کرد: طلاب نباید به سواد کم اکتفا کنند بلکه از همان ابتدا باید به فقیه شدن بیاندیشند و متخصص علوم اسلامی بشوند تا در جامعه تأثیرگذار باشند. دنیای امروز نیازهای زیادی دارد که نیاز است فقها پاسخگوی آن باشند.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: همت بلند و اراده و جدیت در مسیر طلبگی مسئله بسیار مهمی است زیرا این راه فقهای بزرگ و شیخ طوسی‌ها و شهید اول و شهید ثانی است و پیمودن این مسیر به جدیت و ارده بسیار قوی نیاز دارد.

فقها در جامعه تأثرگذار هستند

وی ابراز کرد: ‌ فقیه می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد همان طور که امام راحل فقیهی سیاستمدار بودند و توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و مردم از ایشان تبعیت کردند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه طلاب باید از همان ابتدا ادبیات عرب‏، صرف و نحو را به خوبی فرابگیرند، افزود: تسلط بر ادبیات عرب و فارسی و داشتن قلم و بیان بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه طلاب باشد.

وی گفت: شناخت زمان بسیار مهم است و اینکه ما بدانیم در چه زمانی زندگی می‌کنیم و چه وظیفه‌ای داریم. کسی که عالم به زمان باشد می‌تواند بهترین راه پیشرفت را انتخاب کند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: شب زنده‌دار ی و تهجد، خواندن نماز شب، به یاد امام عصر(عج) بودن و هدیه کردن ثواب کار مستحب به امام زمان(ع) از جمله کارهایی است که طلبه‌ها باید روزانه انجام دهند.



منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار