ارزش‌هاي خاص گردشگري سیستان

کد خبر: ۳۵۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 29 December 2016

کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های غنی کشور به لحاظ داشته‌های فرهنگی، باستانی، صنایع دستی و گردشگری است.

علیرضا زاهدای درگفت و گو با ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، بيان کرد: تنوع قومی و مذهبی تعامل فرهنگی بسیار مناسب و زیبایی را در استان خلق کرده که خود گواهی بر تمدن و فرهنگ غنی و قوی یکایک اقوام ایرانی در همزیستی، احترام به انسانها و اندیشه هایشان است.

وي در ادامه افزود: استان سیستان و بلوچستان در برگیرنده با ارزش ترین، اصیل ترین و زیباترین جاذبه های معماری و تاریخی بوده و از ارزشهای خاص گردشگری برخوردار است.

زاهدی بیان کرد: گل فشان های دیدنی استان، تالاب های متعدد، دریاچه های مشهور، چشمه های آب معدنی پرشمار، آتشفشان های بزمان و تفتان، غروب زیبای دریای عمان و حرکت تپه ای ماسه ای از جمله مناطق گردشگری طبیعی خاص استان به شمار می رود.

به گفته وی از جمله مناطق زیبای استان غار لادیز است که در فاصله 100 کیلومتری شهر زاهدان و در 10 کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد كه این منطقه دارای آبشار و چشم اندازهای زیبا با پوشش گیاهی غالب گز می باشد.

زاهدی گفت: در حال حاضر با توجه به کیفیت خوب و بالای آب غار لادیز، این آب مورد استفاده شرب و کشاورزی اهالی و ساکنین لادیز و میرجاوه قرار مي‌گيرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار