آیت الله نوری همدانی در همایش حوزه انقلابی:

زنده ماندن انقلاب در گرو حوزه انقلابی مطالبه گر/ بصیرت افزایی لازمه تداوم انقلاب اسلامی/ مسئولان فقر و گرانی را از بین ببرند‌

اسلام همیشه نیازمند به فریادگر بوده و بدون آن، اسلام محفوظ نخواهد ماند؛ چراکه امروز دشمنان به جنگ اسلام و انقلاب آمده اند؛ پس نیازمند به فریادگر در حوزه های علمیه بوده تا به بصیرت افزایی بپردازند.
کد خبر: ۳۵۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 29 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، بصیرت و بصیرت افزایی را لازمه انقلاب دانست و افزود: اسلام همیشه فریادگر نیاز داشته چراکه دشمنان همواره در حال جنگ با اسلام و انقلاب هستند که نمونه‌هایی از آن را در سوریه و عراق مشاهده می‌کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه مقایسه انقلاب روسیه و فرانسه با انقلاب اسلامی ایران بسیار بی مورد و نابجاست. ابراز داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دنباله نهضت پیامبران الهی است؛ از این جهت با انقلاب پیامبران خدا در طول تاریخ پیوند دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این انقلاب ریشه در قرآن کریم داشته گفت: اسلام، مردم و ولایت فقیه از ارکان انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه داشت، دشمنان، اسلام را به حاشیه رانده و آن را آماج تهمت های خود قرار دادند؛ پس باید این اسلام را که از ارکان انقلاب است شناخته و برای آن تلاش کنیم.
 
وی اسلام را اولین رکن انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: هر چیزی که زندگی انسان‌ها به آن نیاز دارد در مجموعه کامل اسلام آمده و ما وظیفه‌داریم اسلام ناب محمدی را به جهانیان بشناسانیم. 
 
استاد برجسته حوزه علمیه دومین رکن انقلاب اسلامی را مردم برشمرد و گفت: درزمانی این مردم زیر چکمه‌های استکبار کوبیده، تحقیرشده و کرامت خود را ازدست‌داده بودند و در شرایطی که بیدار و هوشیار کردن مردم کار پیغمبران الهی است امام خمینی(ره) در نخستین گام از ظرفیت مردم برای برپا کردن انقلاب استفاده کرد. 
 
وی ادامه داد: ولایت‌فقیه سومین رکن انقلاب اسلامی است، چرا که در زمان‌هایی سلاطینی بر این کشور تسلط داشتند که خود زیر چتر استکبار بودند ولی امام خمینی(ره) یک پدیده الهی را بحث و به منصه ظهور گذاشتند چراکه مدیریت مسلمانان در همه طبقه‌ای بعد از معصومین بر عهده ولایت‌فقیه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه مذهبی داشته و از حرکت‌های معمولی بشری جداست، افزود: آثار و برکات انقلاب اسلامی امروز در تمام دنیا قابل‌رؤیت است و اسلام امروز ایران استکبارستیز و ظلم‌ستیز است.  
 
وی جهان‌شمول بودن انقلاب اسلامی را مدنظر قرار داد و افزود: امروز مستضعفین جهان به این انقلاب چشم دوخته‌اند، چراکه عدم وابستگی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در کنار استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی در صدر برنامه‌های این انقلاب بوده است. 

این مرجع تقلید با بیان این که زنده ماندن انقلاب در گرو حوزه انقلابی مطالبه گر است خاطرنشان ساخت: برخی فکر می کنند وظیفه آنان در اسلام، آداب شخصی و اخلاقی است؛ در حالی که باید تمام مبانی اسلام را در نظر گرفت و به آن عمل کرد.

وی تصریح کرد: توجه به معیشت مردم از مسائل مهمی است که امام راحل(ره) بر آن تأکید داشته و امروز حاکمان باید به آن توجه داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به موضوع فتنه، بیان داشت: در هیچ زمان، روزگار از فتنه خالی نبوده و نیست و باید این فتن را شناخت و راه های مقابله با آن را فرا گرفت.

وی اظهار داشت: برخی از روی هوا و هوس به دشمن چراغ سبز نشان می دهند که اعراض از احکام پروردگار بوده و حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه اشاره کرده اند.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: بصیرت و بصیرت افزایی از مباحث بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر روی آن تأکید داشته و طلاب و فضلا نیز باید بر آن اهتمام داشته باشند.

وی صحبت‌های نخست‌وزیر انگلیس در یکی از کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: نخست‌وزیر انگلیس در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس به چه حقی علیه ایران صحبت می‌کند و به آن‌ها وعده می‌دهد.
 
آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه میلیون‌ها عاشق شهادت در این انقلاب وجود دارد، عنوان کرد: یکی از اصول انقلاب مبارزه با صهیونیست جهانی بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی برای آن دارند. 

وی از مسئولان خواست تا گرانی و فقر را در کشور از بین ببرند و اظهار داشت: انقلاب‌ها هیچ‌گاه از فتنه خالی نخواهد شد وی باید آن‌ها را بشناسیم و جلوی آن را بگیریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار