انتقاد از تجاری سازی آموزش به واسطه برگزاری کنکور

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از تجاری سازی آموزش به واسطه برگزاری کنکور انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۵۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 03 January 2017

به گزارش تابناک : حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری از تهیه و توزیع سالیانه ۱۳۰ میلیون نسخه کتاب درسی در قالب هزار و ۱۵۰ عنوان کتاب خبر داد و اظهار کرد: تقویت تفکر و خلاقیت دانش آموزان به منظور حفظ حافظه محوری در تالیف کتاب های درسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به حساسیت مساله تالیف کتاب های درسی تصریح کرد: معلمان باید کتاب های درسی جدید را پذیرفته و تمام توان خود را برای آموزش متعهدانه این کتاب ها به دانش آموزان به کار گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تا زمانی که کنکور برگزار می شود تجاری سازی آموزشی هم وجود دارد.

به گفته وی قبولی دانش آموزان براساس حفظیات در کنکور و تبلیغات گسترده صدا و سیما برای کلاس ها و کتاب های ویژه کنکور از چالش های پیش روی تحول در آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در آموزش و پرورش گفت: به همین دلیل این مساله در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت و تحول بر مبنای سند تحول بنیادین کلید خورده است.

حجت الاسلام محمدیان تحول را نیازمند وجود برخی زیرساخت ها دانست و ابراز کرد: در سال های اخیر تنگاهای اقتصادی، تجهیزات و نیروی انسانی مانع تحقق صد درصدی اهداف تحول در آموزش و پرورش شده است.

وی توانمندسازی معلمان براساس کتاب های درسی را برای تحقق اهداف تحول یک ضرورت دانست و ادامه داد: ناهماهنگی رکن های تربیت و آموزش از قبیل خانواده، معلم، رسانه، تلویزیون مانع تحقق اهداف این حوزه براساس سند تحول بنیادین شده است.






منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار