نشست شورای هماهنگی بحران استان برگزار شد

این نشست با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های تابعه برگزار شد و برخی از مدیران و فرمانداران به بیان دیدگاه ها و مشکلات حوزه های خود در حوزه مدیریت بحران پرداختند.
کد خبر: ۳۶۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 17 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مرواید عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بحران استان ایلام به موضوع سیل آبان سال گذشته و کمک های بلاعوض دولت به واحدهای آسیب دیده این استان اشاره کرد و افزود: دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور قول داد بخشی از این کمک بلاعوض در حوزه مردمی در سریع ترین زمان پرداخت شود.
 
وی یادآور شد: کشاورزان استان و فعالان این حوزه باید محصولات خود را در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله خشکسالی و سیل بیمه کنند تا در زمان وقوع حادثه بیمه از آنها حمایت کند ضمن اینکه مسئولان امر نیز آنها را به بیمه کردن محصولات خود باید تشویق و ترغیب کنند.
 
مروارید با بیان اینکه شرایط اقلیمی و جوی در کل دنیا دچار تغییرات عمده شده است، تاکید کرد: این وضعیت پر یا کم بارانی تاثیر بسیار سویی را به بخش های مختلف به ویژه کشاورزی وارد کرده است.
 
وی افزود: برخی از کشورهای دنیا با اشراف به این تغییرات اقلیمی از شیوه هایی نوین برای رونق کشاورزی خود استفاده می کنند و ما نیز باید از تجارب این کشورها بهره گیری و استفاده کنیم.
 
معاون عمرانی استانداری ایلام هم در این نشست گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت در حوادث طبیعی دولت تنها مکلف به پرداخت حق خسارت به واحدهای مسکونی است و دیگر مستقلات چون اراضی باغی، دولتی، زیربنایی و صنعتی مشمول این قانون نیستند.
 
شاپور پولادی اضافه کرد: مالکان این مستقلات باید حتما املاک خود را در برابر حوادث غیر مترقبه و طبیعی بیمه کنند بنابراین مسئولان و کارشناسان دستگاه های مرتبط حق تنظیم و تهیه صورت جلسه برای املاک بدون بیمه خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی را ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار