اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغات چهارمحال وبختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار یارانه ای به منظور توسعه باغات دیم و کشت بافتی گل محمدی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۳۶۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 19 January 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید رضا دانش تهیه و آماده توزیع 500 هزار اصل نهال اصلاح شده و مقاوم دیمی در قالب نهال گلدانی گل محمدی، مو انگور دیم، نهال کشت بافتی گل محمدی را از عمده نهال های یارانه ای دولتی اعلام کرد.
وی اظهارکرد: از مجموع نهال های اصلاح شده و مستعد اقلیم استان تهیه شده را 250 هزاراصله نهال گلدانی گل محمدی ، 150 هزار اصله نهال مو انگور دیم و 120 هزار بقیه را نیز اصله نهال کشت بافتی گل محمدی ذکرکرد.
وی تاکید کرد: این طرح ملی به منظور توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم آب در دستور کار دولت تدیبر و امید قرار دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از زیر کشت 190 هکتار از زمین های مستعد چهارمحال و بختیاری به کشت گیاهان دارویی در دوران دولت یازدهم را یادآورشد و گفت: از این میزان وسعت 130 هکتار به کشت محصول کم آب و پردرآمد زعفران با در نظر گرفتن بهبود مصرف آب کشاورزی اختصاص یافته است.
دانش با اشاره به تولید سالانه 5 میلیون گل شاخه بریده (رز) در8 گلخانه فعال استان تاکید کرد: از این میزان تولید گل زینتی کم آب نیز هرسال بیش از 100 میلیارد ریال عاید بهره برداران استان می شود.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار