آیت الله نوری همدانی:آمریکا در حال فروپاشی است

یکی از مراجع تقلید شیعیان بر حفظ تاریخ انقلاب تأکید کرد و گفت: باید تاریخ انقلاب برای جوانان بازگو شود تا این مقطع از تاریخ به فراموشی سپرده نشود.
کد خبر: ۳۶۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰ 26 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی به ماه بهمن و پیروزی انقلاب اشاره و عنوان کرد: باید تاریخ انقلاب برای جوانان بازگو شود و نباید این مقطع از تاریخ به فراموشی سپرده شود.

وی اظهار داشت: بهمن ماه ۵۷ انقلاب به اوج روزهای خود رسیده بود و مردم همه با شور و هیجان خاصی منتظر ورود امام خمینی(ره) به کشور بودند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه انتخابات آمریکا نشان داد که این کشور با مشکلات فراوانی روبه‌رو است، ابراز کرد: سخنانی که در این انتخابات بیان شد نشان داد که آمریکا از درون در حال فروپاشی است و حتی در اداره کشور خود هم با مشکلات و ناتوانی روبه رو است.

سازش با دشمنان خیانت است

وی تصریح کرد: این مشکلات و فسادی که بر این کشور وجود دارد نشان می‌دهد که آمریکا هم همانند شوروی از هم می‌پاشد و ما باید این مسئله را به خوبی بدانیم که دشمنان ما و دنیای استکبار هرگز دلسوز ما نبوده‌اند و هر کسی که بخواهد با دشمنان سازش کرده و به آنها تکیه کند خیانت کرده است.

اخذ دیرکرد، رباخواری است

آیت الله نوری همدانی همچنین به مسئله ربا اشاره مجدد کرد و گفت: سرمایه مردم در بانک‌ها باید صرف صنعت و تولید و رونق اقتصادی در کشور شود.

وی تأکید کرد: تا وقتی که رباخواری باشد کشور پیشرفت نمی‌کند و مردم در زمینه دیرکرد نامه‌های بسیاری به ما می‌نویسند و ما بارها تأکید کرده‌ایم که دیرکرد، رباخواری است.

این مفسر قران کریم افزود: ما بر این مطلب خود استوار بوده و همچنان بر آن تأکید داریم و باز هم درباره آن صحبت می‌کنیم و تأکید داریم که ربا باید برچیده شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار