حفره هاي احداث منوريل قم و تعهدهايي كه عملي نمي شود

بارها مسئله كندي پيشرفت پروژه ساخت منوريل قم و يا عدم عمل به تعهد، از سوي رسانه ها به مجلس منعكس شده است اما واقعيت آن است كه متاسفانه در كشور ما حفره هاي زيادي ايجاد مي شود بدون آنكه به چگونگي اين كار توجه شده باشد.
کد خبر: ۳۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 19 May 2015
به گزارش تابناک قم، عضو هيئت رئيسه فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي در خصوص آخرين تحولات در پروژه منوريل استان قم، گفت: در آخرين تحقيق كه در اين باره صورت گرفت، با پاسخ هايي روبرو شديم كه عملا از جنسي بود كه زمان بندي آن جامع به نظر نمي رسيد.

ايرج نديمي عضو هيئت رئيسه فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه بايد براي حمل و نقل عمومي در شهرهاي مسافر پذير تدبير ويژه اي انديشيده شود، اظهار داشت: براي حمل و نقل عمومي در كلان شهر ها به طور عام و قم به صورت خاص، تعريفي وجودارد كه بايد با توجه به جمعيت ثابت و مسافر آن حداكثر فرصت براي اين شهر فراهم شود.

وي افزود: بارها مسئله كندي پيشرفت پروژه ساخت منوريل قم و يا عدم عمل به تعهد، از سوي رسانه ها به مجلس منعكس شده است اما واقعيت آن است كه متاسفانه در كشور ما حفره هاي زيادي ايجاد مي شود بدون آنكه به چگونگي اين كار توجه شده باشد.

نماينده مردم لاهيجان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اولويت بندي در كارها در كشور هيچ گاه مورد توجه نبوده است، تصريح كرد: سرعت، سرمايه و زمان در هنگام تصميم گيري ها مغفول مانده و افزايش قيمت خدمات در طول اجراي طرح، يكي ديگر از مشكلاتي است كه موجب طولاني تر شدن اتمام پروژه ها در ايران است.

وي نارضايتي عمومي و سياسي را ره آورد طولاني شدن برخي پروژه ها دانست و گفت: در جلسه آتي كه با مسئولان وزارت كشور و راه و شهر سازي خواهيم داشت، سعي خواهد شد پروژه منوريل قم پيگيري شده و به نتيجه برسد.

چندي پيش نيز عضو شوراي اسلامي شهر قم ، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد آتش‌زر، درخصوص آخرين وضعيت مونوريل شهر قم گفت: در سال جاري فاز اول اين پروژه تا ميدان مطهري به صورت آزمايشي مورد بهره برداري قرار مي گيرد و از سال ۹۵ نيز همين مسير به صورت كامل و عملياتي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

آتش زر بودجه مورد نياز براي فاز اول پروژه را حدود ۱۸۰ ميليارد تومان پيش بيني كرد و افزود: براي تكميل هر كيلومتر با كليه تجهيزات امروز ۴۵ ميليارد تومان بودجه نياز است. هشت دستگاه واگن براي مونوريل قم خريداري شده كه تاكنون دو واگن به كشور وارد شده است.

واگن هاي مونوريل شهر قم در بهمن ماه سال ۹۳ از گمرك ترخيص و در حالي به شهر قم آورده شد كه در بدو ورود دچار حادثه شدند، اين عضو شوراي اسلامي شهر قم در اين خصوص نيز گفت: يكي از اين واگن‌ها بر اثر برخورد با پل، كولرهايش دچار اسيب شد كه درحال حاضر با تعمير، آماده استفاده هستند.

گفتني است امير آبادي نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي مطالبه اين مهم را به صورت جدي دنبال مي كند. اين در حالي است كه گروه مپنا از سال هاي گذشته خصوصا از سال ۹۲ بارها قول داده است كه پروژه منوريل قم را به عنوان اولين پروژه منوريلي در كشور با بالاترين كيفيت به مرحله اجرايي برساند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار