وعده استاندار در یک قدمی تحقق/ برای بیش از 15 هزار نفر شغل ایجاد شده است

در حالی که استاندار قزوین در ابتدای سال جاری از تلاش برای ایجاد 20 هزار شغل در قزوین خبر داده بود، آمارها از تحقق این وعده خبر می دهد.
کد خبر: ۳۶۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین فروردین ماه امسال، هنگامی که فریدون همتی استاندار قزوین از تلاش برای ایجاد 20هزار فرصت شغلی در استان قزوین خبر داد خیلی ها این وعده را ماموریت ناممکن تلقی کرده و معتقد بودند این آمار هیچ وقت در استان قزوین محقق نخواهد شد اما این روزها همتی ، نشان داده که توانایی اجرای وعده های سخت و دشوار را دارد.
همتی استاندار قزوین مردی از دیار ایلام در اولین سال حضور خود در قزوین  در شرایطی این وعده را داد که فضای اقتصادی در کشور با یک رکود همراه بود و ایجاد این همه فرصت شغلی نیازمند خروج از رکود بود اما با هر شرایطی که بود، آمارهایی که امروز اعلام می شود نشان از تحقق تقریبی این وعده بزرگ دارد.
آمارها در استان گویای این است که در 10 ماه اخیر 15 هزار 850 شغل در استان به اشکال مختلف ایجاد شده است.
استاندار قزوین در این باره می‌گوید: تا پایان آذرماه سال جاری 9 هزار و 89 بیمه‌شده جدید تأمین اجتماعی داشتیم این در حالی است که 4 هزار و 400  نفر از سوی کاریابی‌ها به کار معرفی و شاغل شده‌اند.
وی می افزاید: نرخ بیکاری در استان قزوین به 11.6 درصد کاهش یافته است که نشان از تحرک اقتصادی و شروع رونق اقتصادی دارد.
از سویی شبهات بسیاری در مورد این نرخ وجود دارد و برخی از منتقدین این آمار را واقعی نمی خوانند. همچنین برخی ها وجود مشکلات کارگری پنهان در استان همچون قرار دادهای سفید و یا شرکت های دارای بحران کارگری را از لایه های پنهان این آمار میخوانند .
بدون شک می توان به این آمار خلل و ایراد وارد کرد اما تلاش استان برای تحقق یک وعده سخت و پیگیری های مقام عالی دولت برای تحقق وعده ای که ابتدا ماموریت ناممکن خوانده می شد ستودنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار